داود ارجینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر کدام از این کاروان ها به حدود 200 نفر از اهالی مناطق محروم خدمات مختلف بهداشتی و درمانی ارایه کرده اند.
وی اضافه کرد: ویزیت دندانپزشکی، مشاوره روانشناسی، مامایی، ویزیت پزشک عمومی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی و تجویز داروی رایگان از خدمات ارائه شده توسط این کاروان های سلامت است.
ارجینی ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات دارویی و درمانی رایگان، اجرای طرح نیابت در قالب دیدار با خانواده معظم شهدا و سالمندان، برگزاری دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه و توزیع بسته های بهداشتی از دیگر فعالیت های کاروان های سلامت در این مناطق بوده است.
وی گفت: داوطلبان عضویت در هلال احمر در چهار گروه مهارت، مشارکت، هدایت و حمایت براساس اطلاعات وارد شده در فرم عضویت شامل تخصص، مهارت و تجربه سازماندهی می شوند و سپس کارت عضویت برای آنها صادر
خواهد شد.
به گفته ارجینی کاروان های سلامت یکی از اقداماتی است که با مشارکت خانه های هلال، پزشکان و گروه های درمانی با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه در مناطق محروم و آسیب دیده استان راه اندازی می شوند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قزوین افزود: ارایه خدمات داوطلبی در قالب برنامه های محرومیت زدایی در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد که از طریق تامین منابع در مناطق محروم و انجام خدمات فرهنگی و بهداشتی اجرا می شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.