داود رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این کاروان ها از دیروز جمعه در روستاهای استان آغاز شده که در نخستین روز فعالیت خود به بیش از یک هزارو 800 نفر خدمات درمانی رایگان ارائه کردند.
وی اضافه کرد: خدمات تخصصی شامل گوش و حلق و بینی، مامایی، روانشناسی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحی چشم، پزشک عمومی، مشاوره، سنجش قند و فشارخون
از جمله فعالیت های این کاروان ها است .
رجبی خاطرنشان کرد دراجرای این طرح 40 پزشک و متخصص اعضای داوطلبان به ساکنان مناطق محروم استان البرز خدمات ارائه می کنند.
وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده برای تحقق شعارامسال 40 سال 40 خدمت مقررشده تا پایان دهه مبارک فجر کاروان های سلامت به 40 منطقه محروم خدمات ارائه کنند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر البرز گفت: هدف این جمعیت کمک به تأمین زندگی سالم و ایمن و ارتقاء سطح پوشش و دسترسی آسیب پذیرترین افراد جامعه به خدمات درمانی و توانبخشی با ارائه خدمات سلامت محور است.
رجبی، حمایت از کرامت انسانی، ترویج فرهنگ و ارزش های انسان دوستانه و داوطلبانه را رسالت اصلی این نهاد دانست و افزود: کمک به افراد آسیب پذیر و آسیب دیده، کمک به بهبود وضعیت بیماران و رسیدگی به امور مددجویان در دستور کار حوزه داوطلبان قرار گرفته است.
رجبی خاطرنشان کرد: برپایی 20 چادرسلامت در مناطق مختلف استان البرز به ویژه در
راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر برنامه های حوزه داوطلبان عنوان کرد.
اکنون بیش از پنج هزار و 500 نفر داوطلب درحوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر البرز فعال بوده که 760نفر گروه مهارت، 1020نفر گروه هدایت و بقیه درقالب گروه مشارکت ساماندهی شده اند.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.