به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود تا انقلاب اسلامی به چهلمین سال خود نرسد افزود: به فضل الهی این توطئه دشمنان نیز ناکام ماند و ملت ایران در چهلمین سالگی انقلاب، با شکوهی مثال زدنی در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند یافت.
وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن به طور قطع خاری در چشم دشمنان و مایه مباهات دوستان خواهد شد.
وی در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: 12 بهمن دارای ویژگی هایی مهمی از جمله پیروزی ملت و بازگشت رهبری مردمی و با اخلاص به میهمن اسلامی است.
حسینی بوشهری گفت: امام(ره) علاوه بر نقش مهم هدایت گری و کشاندن توده های مردم به میدان، اندیشه حکومت اسلامی را پایه گذاری و این اندیشه را در مقابله با اندیشه کمونیسیم و سوسیالیسم که اندیشه های ضد دینی بود، نهادینه کرد.
وی؛ دین، انسان و اعتلای انسان در سایه مکتب را از جمله عناصر مهم حرکت امام (ره) دانست و گفت: دهه فجر فرصتی برای بیان شرایط پیش از انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای انقلاب است که باید سخنرانان در این ایام به تبیین این موضوع ها توجه کنند.
وی با بیان اینکه امروزه عده ای به دنبال تطهیر رژیم پهلوی و بَزَک آن برای نسل جوان هستند گفت: نسل جوان با تکریم و تجلیل از رضا شاه در رسانه های بیگانه مواجه هستند و باید شرایط خفقان پیش از انقلاب به درستی برای آنها تبیین شود تا آن دوران و سرسپردگی ایران به کشورهای استعمارگر به خوبی آشکار شود.
حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه هنوز در آغاز راه هستیم و موانع کشور در رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب را باید به مردم گوشزد کرد و افزود: انقلاب در چهل سالگی خود به بلوغ رسیده است ولی چیزی از دشمنی دشمنان کم نشده و توطئه آنها همواره در برابر انقلاب ادامه دارد و دشمن؛ جنگ اقتصادی، رسانه ای، تبلیغی و تحریم مانند گذشته و یا شاید شدیدتر را در دستور کار دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، توام کردن معنویت و سیاست را از دیگر ویژگی های برجسته نهضت امام خمینی(ره) برشمرد و ادامه داد: امام(ره) در اوج معنویت و خداشناسی، اندیشه سیاسی حکومت اسلامی را طراحی کرد و معنویت را در کنار سیاست قرار داد.
وی با بیان اینکه امام(ره) در راه انقلاب هرگز ترس، تردید و یا یاس در دل راه نمی داد گفت: امام با ویژگی های ممتاز خود توانست این انقلاب را به پیروزی رساند و رسیدن به چهلمین سال انقلاب به پشتوانه آن خلوص و ایمان است.
حسینی بوشهری با اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: استقلال، عدالتخواهی، مردم سالاری دینی و حق انتخاب برای جامعه از جمله دستاوردهای مهم انقلاب است.
وی، استقلال را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایران پیش از انقلاب در میان کشورهای استعمارگر دست به دست می شد و استعمارگران بر همه ارکان ایران مسلط بودند.
خطیب جمعه قم با اشاره به تسلط آمریکا بر تمام شئون کشور پیش از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بدون اطلاع شاه، آمریکایی ها هواپیماهای جنگنده ایران را به جنگ ویتنام اعزام کردند و شاه و مسئولان رژیم هیچ اراده ای در اداره کشور نداشتند.
وی مردم سالاری دینی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: عدالت خواهی، محرومیت زدایی و مبارزه با ظلم از جمله جهت گیری های انقلاب اسلامی بود که این جهت گیری ها در مسیر حرکتی انقلاب تغییری نکرده است.
وی در ادامه با محکومیت اقدام جدید رژیم بحرین در مقابل معترضان این کشور گفت: محکوم کردن دبیرکل جنبش وفاق بحرین به حبس ابد توسط رژیم این کشور را محکوم می کنیم.
دادگاه فرجام بحرین در روزهای اخیر شیخ علی سلمان از رهبران میانه رو مخالفان و 2 تن دیگر از معترضان میانه رو بحرینی را به حکم حبس ابد محکوم کرده است.
حسینی بوشهری همچنین در ادامه با اشاره به حوادث ونزوئلا گفت: آمریکا با نفی رای مردم ونزوئلا و منتخب این کشور، جاسوسس خود را به عنوان رئیس جمهور معرفی می کند و با منتخب ملت ونزوئلا مخالفت می کند و ایران اسلامی با چنین زورگویی هایی مخالف است.
به گزارش ایرنا، آغاز دور دوم ریاست جمهوری مادورو با تحرکات جدیدی همراه بوده است. «خوان گیدو» رئیس کنگره تحت کنترل مخالفان در ونزوئلا پس از اعلام نتایج انتخابات و پیروزی مجدد مادورو با عدم پذیرش این موضوع، خود را به عنوان رئیس جمهور اعلام کرد و در این راستا آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ریاست جمهوی خود خوانده وی را پذیرفته اند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.