استاندار قزوین گفت: در طراحی‌های شهری فقط حرکت خودروها را لحاظ می‌کنیم و توجه جدی به انسان نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاح ۹ پروژه شاخص شهرداری قزوین اظهار کرد: زندگی ماشینی به قدری به تفکر و شیوه زندگی تسلط پیدا کرده که شهرها را برای خودرو می‌سازیم و در طراحی‌ها انسان به عنوان موجود زنده دارای روح و روان گم می‌شود.

وی افزود: در طراحی‌های شهری فقط حرکت خودروها را لحاظ می‌کنیم و توجه جدی به انسان نداریم به ویژه در قزوین و سبزه میدان که با آثار تاریخی نفیسی در مجموعه دولتخانه مواجه‌ایم  که سبزه میدان مکمل مجموعه دولتخانه بوده اما توسط ما تبدیل به خیابان و مسیر سواره‌رو شده است.همنوایی معبر با دولتخانه ایجاد کرده است.

استاندار قزوین ادامه داد: شاید برای برخی سوال ایجاد شود که تبدیل مسیری به پیاده راه ممکن است منجر به ترافیک در شهر شود و تاثیر منفی بگذارد که باید گفت اگر مطالعه درستی صورت گیرد به دلیل نوع چینش خیابان‌ها و تلاقی معابر با همدیگر، گاهی ایجاد پیاده راه ترافیک را در بقیه معابر روان می‌کند.

زاهدی اضافه کرد: ممکن است وجود تقاطع ورودی در یک شهر، وجود خودروهای فراوان موجب قفل شدن و گره خوردن ترافیک در شهر شود که تبدیل به پیاده راه از گره خوردن و ترافیک سنگین جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر زندگی ماشینی، انسان‌ها خیلی از هم دورشده‌اند و به دلیل آپارتمان‌نشینی مردم ارتباط چندانی با هم ندارند که پیاده راه سبب می‌شود در درون شهر ارتباط افراد با هم بیشتر شود و روابط عاطفی بین شهروندان ایجاد شود.

زاهدی اضافه کرد: سبزه میدان جدای از دولتخانه، می‌تواند تبدیل به جاذبه گردشگری در قزوین شود که تکمیل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.