به گزارش ایرنا خیرالله رحمانی روز شنبه در عملیات تمرینی پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری که در مدرسه پسرانه شهدای قائم ناحیه یک آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، افزود:متاسفانه چهارشنبه سوری در کشور از حالت سنتی خود خارج شده و به یک شب ناآرام و پرخطر تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: شادی و لذتی که سلامت و امنیت مردم را با خطر مواجه کند کاملا با سنت مهرورزی و نوع دوستی ایرانیان متناقض است.
رحمانی ادامه داد: دانش آموزان باید مراقب باشند چنین لذت های زودگذر به قیمت تهدید سلامت مردم تمام نشود؛ چون اوج انسانیت زمانی است که از اعمال خطرناک پرهیز کرده و دغدغه درد دیگران را نیز داشته باشیم.
وی گفت: کشور ایران جزو کشورهای پرحادثه در جهان است و 6 درصد بلایای طبیعی در آن اتفاق می افتد بنابراین نباید با حادثه آفرینی در شب چهارشنبه سوری میزان خطرات و حوادث کشور را افزایش داد.
وی افزود: اینگونه عملیات های تمرینی می تواند پیام و هشداری برای دانش آموزان و خانواده های آنها باشد تا ضمن پیشگیری در صورت بروز این حوادث برای کاهش تلفات و خسارات آنها اقدام کرد.
رحمانی با اشاره به راهکارهایی برای جلوگیری از حادثه آفرینی در این شب، خاطرنشان کرد: دانش آموزان یکی از مدارس ابتدایی قزوین در آستانه نوروز در یک اقدام زیبا هزینه خرید مواد محترقه خود را برای کمک به دانش آموزان مناطق محروم اهدا کردند که می توان با الگوگیری از چنین ابتکاراتی برای گسترش مهرورزی و تامین امنیت شهر و روستا اقدام کرد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.