به گزارش ایرنا مهدی طاهری روز شنبه در حرکت نمادین یک شکارچی غیرمجاز برای شکستن اسلحه خود افزود: استان قزوین 53 محیط بان دارد که با دوبرابر این نیرو هم نمی‌توان تمام مناطق استان را پوشش داد بنابراین به بسیج همگانی مردم برای اعلام تخلف‌ها و همکاری خود شکارچیان نیازمندیم.
طاهری با قدردانی از این اقدام شکارچی گفت: همه شکارچیان باید اقدام این شکارچی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به جای چکاندن اسلحه، دوربین به دست بگیرند و زیبایی‌های طبیعت و حیات‌وحش را ثبت کنند.
وی با بیان اینکه حتی کشتن یک گونه جانوری باعث آسیب به طبیعت است، گفت: در حال حاضر بسیاری از گونه‌های جانوری به دلیل شکار‌های غیر مجاز در معرض انقراض قرار گرفته‌اند که طبیعت و حیات وحش را به شدت تهدید می‌کند.
در ادامه شکارچی غیرمجاز قزوینی نیز در حرکتی نمادین با شکستن اسلحه خود عزم خود را برای آشتی با طبیعت و حمایت از حیات‌وحش به نمایش گذاشت.
وی گفت: بعد از سال‌ها شکار و توصیه‌های خانواده تصمیم گرفتم برای همیشه شکار حیوانات را کنار بگذارم و به حفظ محیط زیست کمک کنم.
وی ادامه داد: حیات وحش و محیط زیست متعلق به همه نسل ها است و باید همگی برای حفظ آن تلاش کنیم.
این شکارچی افزود: امروز همراه با یگان حفاظت محیط‌ زیست اسلحه شکاری خود را شکستم تا عزم جدی خود را برای مبارزه با تخریب محیط زیست و حفظ حیات وحش به همگان نشان دهم.
استان قزوین 126 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و 6 منطقه شکار ممنوع دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.