به گزارش ایرنا، داوود محمدی بعدازظهر پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی قزوین که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،افزود: باید موانع زیست محیطی این 2 طرح را از پیش برداشت تا این پروژه های ملی به مرحله تکمیل و بهره برداری برسند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات محیط زیستی قابلیت فرا سازمانی دارند و برای حل مشکلات این حوزه نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های کشوری هستیم.
محمدی همچنین گفت: مشکلات فراوانی در حوزه آبخوان داریم و متاسفانه طرح انتقال آب از شاهرود به دشت قزوین به کندی پیش می رود که امیدواریم برای تسریع آن اقداماتی صورت پذیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه در قزوین با بیابان زایی شدیدی روبرو هستیم، افزود: اگر نتوانیم تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده اتخاذ کنیم با معضل ریزگردها برای قزوین و کرج و تهران روبرو خواهیم شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کمبود ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان قزوین،گفت: این ایستگاه ها در حال حاضر تنها در آبیک و قزوین فعال هستند اما لازم است که تعداد آنها افزایش یابد.
محمدی همچنین گفت: بحث تامین آب از چشمه ساران استان و قنوات ما از دور خارج شده است ، درحالی که این منابع آب خدادادی هستند و می توان با بودجه های اندک لایروبی آنها را برای توسعه بیشتر کشاورزی روستاها در دستور کار قرار داد.
وی اظهار داشت: ظرفیت شهرک صنعتی تنها برای کارخانجات بوده و امروز تصفیه خانه های موجود جوابگوی حجم ورودی فاضلاب ها نیست که لازم است تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
محمدی در پایان خواستار بهبود فضای اداری دستگاه حفاظت محیط زیست قزوین شد و گفت: مکان فیزیکی اداره محیط زیست استان مناسب نیست و باید بهبود پیدا کند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.