به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد روز شنبه در همایش حفاظت و قانون افزود: حوزه صیانت از منابع طبیعی و زیست محیطی استان نسبت به 2 دهه گذشته با تغییرات مثبت و چشمگیری روبرو بوده، اگرچه معتقدیم که این میزان کافی نیست و باید این نهضت همچنان ادامه یابد.
وی با بیان اینکه در خارج از محدوده شهرها، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان دولت و مردم باید در حوزه حفاظت از محیط زیست وارد عمل شوند، تاکید کرد: برای انجام این مهم که متاسفانه بخش اعظمی از اراضی کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده نیازمند عزم جدی هستیم و در این راه کمک مردم و سازمان های مردم نهاد می تواند بسیار حایز اهمیت باشد.
به گفته این مسئول، اگر هر فردی در مقابل منزل مسکونی خود نهالی را غرس کند نباید انتظار داشته باشد که از آن پس این وظیفه مجموعه مدیریت شهر است که باید به آن رسیدگی کند.
فرخزاد ادامه داد: در اوایل دهه 70 برای اجرای عملیات گازرسانی از باغستان سنتی قزوین بسیاری از درختان آن در شعاع 10 کیلومتری قطع شدند اما اگر امروز چنین نگرشی حاکم بود اجازه قطع حتی یک درخت نیز صادر نمی شد.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان، اجازه هیچ نوع تغییر کاربری فضای سبز در سطح استان داده نمی شود، اظهار داشت: مجوز چنین مساله ای حتی اگر در کمیسیون ماده پنج نیز صادر شده باشد در نهایت باید در شورای برنامه ریزی به عنوان بالاترین مرجع سیاستگذاری بررسی شود که انجام آن هم غیرممکن خواهد بود.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.