محمد عرفانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از این سوختها که موجب آلودگی هوا می شود، پیگرد قانونی دارد.
وی اظهارداشت: با توجه به وضعیت هوای مشهد و سرمای آن که موجب پدیده وارونگی هوا شده است استفاده از سوخت های غیر متعارف عاملی برای تشدید آلودگی هوا می باشد.
وی با بیان اینکه درجا کار کردن خودروها نیز یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا و افزایش مصرف سوخت است گفت: خاموش کردن خودرو در زمان عدم استفاده از آن هنوز در بین بسیاری از مردم جامعه نهادینه نشده است.
عرفانی افزود: با صدور دستورالعمل خاموش کردن اتوبوس های شرکت واحد در محل پایانه های درون شهری که طی چند سال گذشته در مشهد اجرا شده است، میزان مصرف سوخت و تخلیه آلاینده ها در هوا بسیار کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به اصل 50 قانون اساسی که تمام افراد در حفاظت از محیط زیست مسئولیت دارند، گرچه قانون مشخصی برای برخورد با عاملان روشن نگه داشتن خودروها در خیابان وجود ندارد اما می توان گفت این اقدام به صورت محرز خلاف اصل 50 قانون اساسی است.
وی گفت: آلودگی هوا یکی از مهمترین معضلات و مشکلات موجود در حوزه محیط زیست کلانشهرها محسوب می شود که تک تک ما مسئول توجه به ضرورت رعایت نکات لازم برای حفظ سلامت هوا هستیم.
طی 10 ماه گذشته شهروندان مشهد 34 روز هوای پاک، 231 روز هوای سالم، 38 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروهها را پشت سر گذاشته اند.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.