به گزارش ایرنا، عباس علایی مقدم روز سه شنبه در نخستین همایش همبستگی و آیین تجلیل از ورزشکاران دارای معلولیت که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: بسترسازی برای حضور حداکثری ورزشکاران معلولان در رشته های ورزشی از مهمترین اولویت های مسئولان ورزشی است و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهند بست.
وی اضافه کرد: امسال خوشبختانه بستر حضور معلولان استان در مسابقات پاراآسیایی فراهم شد و قهرمانان استان توانستند حضور درخشانی در این رقابت ها داشته باشند.
علایی مقدم ادامه داد: معلولیت یک محدودیت است و همه باید تلاش کنند تا ضمن توانمندی هرچه بیشتر این قشر، بستر شکوفایی استعداد آنها را نیز فراهم کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هیات های ورزشی استان تلاش می کنند تا شرایط حضور معلولان را در تمامی رشته های ورزشی فراهم کنند و همه باید در تحقق این مهم مشارکت کنیم.

*** قزوین اولین استان کشور در راستای استعدادیابی کودکان معلول است
رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین نیز در این مراسم گفت: یکی از اقدامات خوب قزوین استعدادیابی ورزشی بین کودکان معلول است که برای اولین بار در سطح کشور اجرایی می شود.
سید محمد موسوی افزود: ورزش فقط این نیست که از بیماری های ثانویه جلوگیری کند یا یک قهرمان ورزشکار به جامعه تقدیم کند بلکه باید روحیه نشاط و شادابی را در میان مردم به وجود آورد.
وی با بیان اینکه افراد افسرده و دارای مشکلات روحی تحت تاثیر ورزشکاران معلول قرار گرفته اند، اظهار داشت: ورزش برای معلولان یک توانبخشی روحی است و به واسطه آن فرد معلول وارد اجتماع شده و سپس به نقش آفرینی اجتماعی می پردازد.
مدیرعامل شرکت فیروز اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب استان قزوین استعدادیابی ورزشی بین جامعه معلولان در رده های سنی مختلف است که باعث شده تا حتی بین کودکان معلول نیز استعدادیابی صورت گیرد.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.