به گزارش ایرنا، ورزش به خاطر دارا بودن ویژگی‌های مثبت به روش های گوناگون کمک حال اقشار مختلف جامعه در بحث تضمین سلامت و تقویت روحیه است.
بخشی از افراد جامعه به لحاظ شرایط جسمی و روحی خاص، نیازمند پر شدن اوقات فراغت با فعالیت بدنی و ورزش هستند، غنی سازی اوقات این افراد نیازمند فراهم آوردن بستر‌ها و زیرساخت‌هایی است که باید به صورت هدفمند برای آن اقدام کرد.
جانبازان و معلولان از جمله اقشاری هستند که ورزش نقش اثرگذاری در کاهش مشکلات روحی و بر ارتقای عملکرد جسمانی آنان دارد.
شناسایی مشکلات و موانع غنی سازی اوقات فراغت جانبازان و معلولان جزو ضروریاتی است که باید مدنظر متولیان امر قرار گیرد.
رییس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ورزش جانبازان معلولان را به لحاظ شرایط خاص این افراد هزینه‌بر و نیازمند توجه ویژه دانست و افزود : این هیأت به علت تعدد رشته های ورزشی باید زیر نظر فدراسیون جداگانه فعالیت کنند.
ابوالفضل مرتضوی با بیان این که در ورزش جانبازان و معلولان چند رشته ورزشی زیر نظر یک هیأت فعالیت می‌کنند، بودجه کم با تعداد رشته‌های ورزشی زیاد را مانع سرپا نگه داشتن این رشته‌ها ذکر کرد.
وی کافی نبودن اعتبارات این هیأت با توجه به محدودیت ورزشکاران را از عمده چالشها برشمرد و افزود: رشته ورزشی بوچیا مختص معلولیت حاد و از جمله ورزش‌های هزینه‌بر است که باید به آن توجه شود چراکه این افراد برای حضور در مسابقات به لحاظ شرایط جسمانی نیازمند سرویس ایاب و ذهاب خاص و همراه هستند.
مرتضوی با اشاره به این که در بیشتر شهرهای استان سالن اختصاصی ویژه جانبازان و معلولان وجود دارد اما با کمبود برخی امکانات مواجه است، اضافه کرد: سمنان در دو و میدانی نیازمند وسایل و تجهیزات است مهدی‌شهر در بحث زمین با مشکل مواجه است، بوچیا سمنان امکانات توپ و وسایل ساده داوری ندارد.
رییس هیأت جانبازان معلولان استان سمنان با بیان این که در بخش‌های دیگر با مشکل عمده‌ای در بخش تجهیزات مواجه ایم ، ادامه داد: ورزش در کنار این که برای معلولان اعتماد به نفس آورده زمینه ترغیب آنان برای کسب موفقیت و حضور در اجتماع را فراهم می‌آورد از این رو باید بستری فراهم شود تا این اقشار با مشکلات کمبود تجهیزات و امکانات مواجه نشوند.
وی بیان داشت : مطابق با هرمعلولیت یک رشته‌ ورزشی فعال است که معلولان علاقه‌مند به ورزش با توجه به شرایط خود می‌توانند به فعالیت بدنی بپردازند.
مرتضوی همکاری مددکاران بهزیستی برای معرفی افراد معلول علاقه مند به ورزش و فعالیت بدنی را امری ضروری دانست و یادآور شد: ورزش در تقویت روحیه و ارتقای عملکرد جسمانی این افراد موثری است از این رو مددکاران بهزیستی باید در این بخش همکاری کنند.
رییس هیأت جانبازان و معلولان سمنان به مدال‌آوری هیأت جانبازان معلولان استان در مسابقات پارآسیایی سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در رده جوانان 2 طلا و یک برنز داشتیم و در آبان امسال یک ورزشکار از رده جوانان در رشته تیراندازی عازم جاکارتاست.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان هشت رشته ورزشی جانبازان معلولان در رشته بدمینتون، والیبال نشسته بوچیا ، تیراندازی وتنیس روی میز فعالیت دارد.
تعداد ورزشکار فعال 500 نفر و بیمه شده سال گذشته 248 نفر است.
استان سمنان بیش از 30 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.