به گزارش ایرنا در این دوره آموزشی که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد 160 نفر از دانشجویان و علاقه مندان حضور یافتند.
رئیس کمیته اسپوکس استان قزوین در این خصوص گفت: در این دوره آموزشی در زمینه رشته ورزشی اسپوکس و سلاح های آن، قوانین داوری و مربیگری و شرایط حضور در مسابقات برای دانشجویان توضیح داده شد.
فرهاد روستا زاده افزود:اسپوکس ورزش سریع ترین، با هوش ترین و قوی ترین ها است که ریشه آن به تاریخ ایران باستان بر می گردد.
وی افزود:این رشته ورزشی مفرح بر گرفته از انواع سلاح ها و جنگ افزار های ایران باستان است و ریشه در خاطرات همه ایرانی ها دارد که با یک شمشیر پلاستیکی یا چوبی با بازی های کودکی به شادی و نشاط می پرداختند.
روستا زاده اضافه کرد: ورزش اسپوکس طی 2 و نیم سال فعالیت خود در استان قزوین، رشد چشمگیر و عملکرد بسیار خوبی در کشور داشته است به گونه ای که قزوین با تکیه بر پیشرفت این رشته در استان میزبانی دور رفت اولین دوره لیگ برتر این رشته ورزشی را پذیرفت.
وی افزود: دور برگشت این رقابت ها به میزبانی تهران برگزار شد و تیم قزوین به عنوان چهارمی این رقابت ها دست یافت.
این مسئول گفت: اوایل سال آینده اولین دوره مسابقات آسیایی اسپوکس به میزبان کشور ایران برگزار خواهد شد و قزوین هم نمایندگانی در تیم ملی اسپوکس خواهد داشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.