معاون امور حقوقی دولت با بیان اینکه کشور از نظر نظام حقوقی در وضعیت به سامانی قرار ندارد، گفت: نیاز است وکلا وارد شده و در دادخواهی از حقوق مردم کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فریدون نهرینی امروز پنجشنبه در همایش گرامیداشت سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری که در قزوین برگزار شد، افزود: این سند با حضور استادان و اقتصاد دانان برجسته کشور تدوین شده و بعد از ساعت‌ها کار و بررسی با حضور استادان حقوق شکل مقدمات خود را پیدا کرد و به تازگی تقدیم دولت شد.

نهرینی اضافه کرد: ابتدای طرح این سند همه فکر می‌کردند موضوعی ساده است اما بعد از مدتی هیچ کس نتوانست تعریف درستی از توسعه نظام حقوقی ارایه دهد. این سند به نوعی دغدغه نهادینه کردن فرهنگ شفافیت و پاسخگویی در رفتار اجرایی دولت و همچنین هم اندیشی با صاحب نظران را نشان می دهد. از کانون وکلای دادگستری انتظار می رود در همکاری با این بخش دولتی که شورایی علمی است و هر هفته جلسه تشکیل می دهد همکاری داشته و اگر نظری دارند ارایه کنند.

وی افزود: کشور امروز از نظر نظام حقوقی در وضعیت به سامانی قرار ندارد و نیاز است وکلا وارد شده و در دادخواهی کمک کنند تا مردم حقوق خود را به بهترین شکل دریافت کنند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.