عسگر علی جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح در هر کدام از مدارسی که توسط خیران ساخته شده اند از خانواده آن خیر دعوت و از آنها در مدرسه تجلیل می شود.
وی اضافه کرد: در صورتی که این مدارس در نقاط محروم دایر شده باشند مبالغی نیز جهت کمک به مدرسه و دانش آموزان نیازمند در همان روز جمع آوری می شود.
جوانبخت ادامه داد: نخستین برنامه از این جشنواره ها روز یکشنبه پنجم اسفندماه در دبستان دخترانه شهیده کبری وحیدی خیابان تبریز با حضور وراث خیر مرحوم ذاکرانی برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری جشنواره های منطقه ای خیرین مدرسه ساز در شهرستان و نواحی 14 گانه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: جشنواره های ناحیه یک و 2 در روز 12 اسفندماه، اسفرورین سیزدهم اسفندماه، البرز چهاردهم ، ضیاء آباد شانزدهم و آبیک بیستم اسفند ماه، الموت شرقی 21 فروردین ماه و بویین زهرا 23 فروردین ماه سال 98 برگزار خواهند شد.
جوانبخت همچنین از برگزاری بیست و یکمین جشنواره استانی تجلیل از خیران مدرسه ساز در روز پنجم اردیبهشت ماه سال 98 خبر داد و گفت: در جشنواره دوره قبل خیران 100 میلیارد ریال برای کمک به مدرسه سازی تعهد کرده بودند که 100 درصد آن محقق شد.
وی افزود: پیش بینی می شود در جشنواره بیست و یکم، با رشدی 2 برابری، خیران 200 میلیارد ریال در این امر خیر مشارکت کنند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه از هزار و 100 مدرسه احداث شده پس از انقلاب اسلامی در قزوین، نیمی از آنها توسط خیران ساخته شده است افزود: بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیران با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیران برگزار خواهد شد.
600 خیر در قزوین در کار مدرسه سازی مشارکت دارند و علاوه بر آن بخشی از معلمان استان نیز هرماه با اهدای بخشی از دستمزد خود در این امر نیکو مشارکت دارند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.