داوود محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به تقدیم لایحه جامع انتخابات از سوی دولت به مجلس ارایه شود، همزمان نیز نمایندگان خانه ملت نیز کلیات انتخابات استانی را تصویب کرده و در حال حاضر وارد جزئیات آن شده است.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون شوراها و امور مجلس نظر داشت مواردی که در لایحه دولت پیش بینی شده در طرح شوراها هم بیاید بنابراین شاهد تلفیقی از لایحه دولت و نظر نمایندگان در ارایه این طرح خواهیم بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی همواره از آغاز تاسیس خود به بهترین شکل ممکن از آرای مردم به عنوان حق الناس در انتخابات متعدد صیانت کرده و همین مساله نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری و مجموعه مدیریت کشور نیز بوده است،گفت: یکی از نقاط قوت طرح جامع انتخابات این است که نمایندگان از بخش نگری دیگر خارج شده و دید همه نمایندگان یک استان به مسایل موجود کلی و جامع شده و ما شاهد اجرای عدالت در کل استان ها خواهیم بود.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اعضای موافق این طرح، شفاف بودن در هزینه های انتخاباتی نمایندگان را یکی دیگر از نقاط قوت این لایحه دانست و افزود: با توجه به اینکه هیچ شهرستانی در این طرح بدون نماینده نخواهد بود اما هر نوع نگاه باید استانی دیده شود، به طور حتم تایید طرح یاد شده در رشد مشارکت مردم در انتخابات نیز موثر خواهد بود.
لایحه جامع انتخابات سوم بهمن ماه امسال در هیات دولت تصویب و هشتم بهمن ماه نیز به مجلس تقدیم شد.
این لایحه از سال 95 از سوی وزارت کشور به دولت ارائه شد و با توجه به ابلاغ سیاست های کلی از جانب رهبر معظم انقلاب، مجددا به وزارت کشور مسترد و با آن سیاست ها منطبق شد.
در این لایحه تمامی نواقصی که در قوانین مربوط به انتخابات وجود داشت رفع شده و تمامی مراحل برگزاری انتخابات از جمله اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
از جمله موارد پیش بینی شده در این لایحه الزام کاندیداها به افتتاح حساب انتخاباتی و معرفی نماینده مالی برای ارائه گزارش مالی انتخاباتی است.
در لایحه جامع انتخابات تفاوت‌های اجرایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها به حداقل رسیده که موجب تسهیل فرآیند اجرای هر چه بهتر انتخابات خواهد شد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.