به گزارش ایرنا، سعید شبستری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهارکرد: مردم با اعتماد به دولت دکتر روحانی نشان دادند به ثبات علاقه مندند.
وی با بیان اینکه دولت در چهار سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: خدمات دولت در این سال ها برای مردم ملموس بود و در بعضی حوزه ها کارهای انجام شده با کل طول بعد از انقلاب برابری می کرد.
شبستری گفت: مدیران کشور سرمایه نظام هستند و تخریب آنها حرکت در مسیر دشمن و دو قطبی کردن جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: بر خلاف ادعای عده ای رییس جمهوری منتخب برای همه مردم است و همه مردم از خدمات دولت در زمینه های مختلف بهره مند می شوند .
معاون استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه عده ای همچنان به سیاه نمایی ادامه می دهند، تاکیدکرد: رقابت های انتخاباتی باید از این پس به رفاقت تبدیل شود.
وی با اشاره به مشارکت 60 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی از استان اذربایجان شرقی در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: امنیت انتخابات با وجود تهدیدهای خارجی و تروریستی عالی بود و هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم.
شبستری با بیان اینکه فعالیت فرمانداران و بخشداران در تبیین عملکرد دولت منافاتی با انتخابات نداشت و هیچ جای شبهه و شک طرفداری از جناح یا فرد خاصی نداشت، اظهارکرد: وقتی کسانی عملکرد چهارساله دولت را تخریب می کردند، وظیفه فرمانداران و بخشداران دفاع از عملکرد دولت بود.
وی در عین حال با اشاره به اینکه 2 تن از فرمانداران برای ارایه توضیح احضار شدند، اعلام کرد:
بیش از ۱۰۰ مورد دخالت برخی نهادها در روند انتخابات به دستگاه قضایی اعلام شد و حتی رییس دستگاه اجرایی خودمان را نیز به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی معرفی کردیم.
شبستری گفت: برخی از این ها به دادگاه نظامی یا دادگاه روحانیت ارجاع داده شده اند.
وی با اعلام اینکه میزان توزیع تعرفه 30 درصد بیشتر از میانگین دوره قبلی بود و با این وجود یکی از پایگاه های خبری به دروغ خبری در رابطه با کمبود تعرفه در تعدادی از شعب منتشر کرد، گفت: این اقدام یک جوسازی و شانتاژ خبری بود و اکنون از دادستانی پیگیر مسأله هستیم.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با غذر خواهی از کسانی که پشت درهای شعب اخذ رای مانده و از مشارکت محروم شدند، یادآوری کرد: بر اساس قانون اخذ رای پس از ساعت 24 غیرقانونی بود.
وی با اعلام اینکه از 2 میلیون و 58 هزار و 238 رای ماخوذه در استان آذربایجان شرقی یک میلیون و 985 هزار و 110 رای صحیح بود، گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات قبلی در استان 66.6 درصد بود که این دوره به 70 درصد رسید.
شبستری اظهارکرد: آرای دکتر روحانی از 55.7 درصد در استان در دوره قبلی به 65 درصد در این دوره افزایش یافت.
وی همچنین گفت: کمترین میزان مشارکت در دوره قبل در تبریز با 54 درصد در شهرستان تبریز بود که در این دوره به 61 درصد افزایش یافت.
شبستری در زمینه اعتراض هایی که به نتایج انتخابات شورای شهر تبریز مطرح بود، گفت: نامزدها را دعوت کردیم و به صورت زنده و مراحل مختلف انجام انتخابات را به آنان نشان دادیم و بر این اساس شک و شبهه ای وارد نیست.
وی اظهارکرد: تجمیع آرا برای ثبت در سیستم وزارت کشور با حضور مشترک مجریان و ناظران انجام شده و در فرمانداری و هیأت نظارت نیز این صورتجلسه ها باهم تطبیق داده شدند.
رییس ستاد انتخابات استان گفت: با این حال برای اعتماد بیشتر صندوق هایی که معترضان انتخابات شوراها مدعی بودند رای شأن در آنها کم شمرده شده است، شمارش و هیچ تغییری در تعداد آرای ماخوذه حاصل نشد.
وی در زمینه فیلمی که توسط یک نفر با نگاه تهمت آفرینی و مشوش ساختن افکار عمومی در فضای عمومی منتشر شده است، گفت: این پرونده در دادستانی باز است و متهم باید توضیح دهد.
شبستری در زمینه استعفای اعضای هیأت نظارت بر انتخابات، اظهارکرد: تا استعفا پذیرش نشود، من سلب مسوولیت نمی شود و همان کسانی که استعفا دادند هم نتیجه انتخابات را تایید کردند.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه مردم تبریز با رای ندادن به عکس های روتوش شده بار دیگر آگاهی و شعور سیاسی بالای خود را نشان دادند، اعلام کرد: در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۱ خانم موفق به کسب صندلی شدند که ۲۳ تن شهری و بقیه روستایی هستند.
وی همچنین گفت: از نظر تحصیلات ۱۸ تن از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان دکتری، ۶۵ تن ارشد و ۱۶۰ تن کارشناس و ۶ تن حوزوی هستند.
شبستری گفت: در انتخابات شوراهای روستایی ۴۳۲ تن لیسانس، ۶۰۰ تن دیپلم، چهار تن حوزوی و بقیه زیر دیپلم بودند.
وی گفت: بیشترین طیف سنی منتخبان این دوره در شهرها ۴۵-۴۱ سال و در روستاها نیز همین طیف با ۱۱۴۰ نفر است.
شبستری اظهارکرد: انتخابات الکترونیکی در ۶ شهر این استان با موفقیت کامل همراه بود و حتی در یک مورد نیز که یک نفر معترض بود، پس از شمارش مشاهده شد که حتی یک رای نیز تغییر حاصل نشد.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و دور پنجم انتخابات شوراهای اسلامی و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس دهم به صورت همزمان 29 اردیبهشت برگزار شد.
خبرنگار: نعمکت مرادپور** انتشار محمد عزیزی راد
6132/3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.