به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در این مراسم اظهار داشت: شناخت بهتر ریشه های انقلاب اسلامی با بهره مندی از آیات قرآن کریم امکان پذیر است.
آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) به جایگاه و منزلت آن حضرت در قرآن پرداخت و تاکید کرد: وقتی خداوند سیده نساء عالم را به عنوان برترین زن جهان انتخاب کرده، پس برای جامعه نیز رسالتی برگزیده است.
وی تصریح کرد: خداوند با انتخاب سیده نساء العالمین به زنان عالم پیام می دهد که شما در زندگی اجتماعی، اخلاق، تربیت فرزند، حضور اجتماعی و همه شئونات اخلاقی و همسرداری از ایشان الگو بگیرید.
عابدینی افزود: امام صادق (ع) حضرت فاطمه (س) را مصداق حقیقی قدر معرفی می‌کنند یعنی اینکه از وجود نازنین لیله القدری حضرت زهرا (س) یازده قرآن ناطق پا به عرصه وجود گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح رسالت بزرگ پیامبر گرامی اسلام، یادآور شد: رسالت و جامعه مخاطب حضرت عیسی (ع)، قوم بنی اسرائیل است که در یک زمان خاص و در منطقه جغرافیایی محدودی زندگی می‌کردند اما رسالت و جامعه مخاطب رسول گرامی اسلام (ص) تمام مردم را در هر زمان و مکان شامل می‌شود و هیچ محدودیتی ندارد.

**یکی از رویکردهای مهم شورا و شهرداری حمایت از فعالیت های قرآنی است
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: رویکرد شورا و شهرداری حمایت از فعالیت های قرآنی بوده و به طور جدی فضاهای لازم برای ترویج این امر مهم در سطح شهر فراهم می شود.
حکمت الله داودی با بیان این مطلب که حافظان قرآن کریم نگهبانان دین هستند، تاکید کرد: این مراسم در راستای تجلیل و قدردانی مجموعه مدیریت شهری قزوین از حافظان قرآن برگزار شده است.
وی اظهار کرد: در مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تلاش شده تا به همه موضوعات ورزشی، هنری، مذهبی، فرهنگی، قرآنی و آسیب های اجتماعی ورود شود و در هر بخش نیز با برنامه ریزی مناسب سعی شده تا برنامه های خوبی برای شهروندان برگزار گردد.

** تجلیل از هشت هزار و 530 حافظ قرآن در قزوین
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین در راستای پرورش 10 میلیون نفر حافظ قرآن از سال 92 به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین آغاز شده است.
محمد درافشانی افزود: تاکنون 11 مرحله از طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم توسط مجموعه مدیریت شهری قزوین برگزار شده که در قالب آن 10 هزار و 800 حافظ قرآن تجلیل شده اند.
وی افزود:طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم در قالب یک هزار و 450 جزء و طی 20 مرحله آزمون و داوری برگزار شده و هر مرحله داوری و آزمون نیز چهار تا هفت روز زمان برده است.
به گفته وی، طی هر مرحله داوری 20 تا 45 داور در اجرای این طرح با این سازمان همکاری داشته اند.
این مسئول اضافه کرد:در مسیر اجرا و برگزاری طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین شورای عالی قرآن، مهد قرآن کریم استان و موسسات قرآنی شهر قزوین همکاری نزدیکی داشتند.
وی گفت: در این مراسم از 45 حافظ کل قرآن کریم در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین از پنج عضو ستاد تسهیلات محرم به همراه 2 نماینده ایستگاه های صلواتی که بیشترین و بهترین همکاری را با شهرداری قزوین در ایام محرم و صفر داشتند، تقدیر به عمل آمد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.