به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در جلسه رسیدگی به مشکل فاضلاب بیمارستان قدس قزوین افزود: با توجه به هزینه هفت میلیارد و 500 میلیونی ریالی مطرح شده از سوی شرکت آب و فاضلاب، پیشنهاد می شود این هزینه بین شهرداری، سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب تقسیم شود.
وی تصریح کرد: اگرچه اعتبار یاد شده باید در سال آینده تخصیص یابد اما باید دستگاه های مرتبط برای طراحی نقشه و صدور مجوزهای حفاری هرچه سریعتر اقدام کنند.

*** مشکل فاضلاب بیمارستان قدس قزوین بحرانی است
عضو شورای شهر قزوین در این جلسه گفت: مشکل فاضلاب این مرکز درمانی با توجه به پر شدن سطح چاه های موجود آن، حاد و اساسی است.
فرج الله فصیحی رامندی افزود: نگرانی دیگر در این زمینه محل دفن فاضلاب تخلیه شده این بیمارستان بوده که خود به نگرانی و دغدغه جدی مدیریت شهری تبدیل شده است.
به گفته وی، دستگاه های مرتبط به خصوص آب و فاضلاب باید با طراحی های لازم در اسرع وقت نسبت به رفع این مساله نگران کننده اقدام کنند‌.
این عضو شورای شهر تصریح کرد: شهرداری و شورا آماده هرگونه همکاری در این زمینه با دستگاه های متولی هستند تا گام های بلندی برای رفع نگرانی ها درخصوص فاضلاب های بیمارستانی برداشته شود.

*** 63 درصد شهر قزوین تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 63 درصد نقاط این شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.
داراب بیرانوندی افزود: برای عملیات لوله گذاری فاضلاب این بیمارستان به طول 900 متر به پنج میلیارد ریال اعتبار بدون هزینه های حفاری و ترمیم آسفالت نیازمندیم.
وی میزان روزانه آب مصرفی این مرکز درمانی را 120 متر مکعب اعلام و تصریح کرد: باید عملیات بی خطرسازی بر هر نوع فاضلابی قبل از ورود به شبکه اصلی انجام شود و سپس برای عملیات اتصال آن به شبکه، اقدامات لازم صورت گیرد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.