منوچهر مهرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون نقشه ساخت فضای الحاقی این بیمارستان تهیه شده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در فضای فعلی این بیمارستان که ایرادات بسیار جدی دارد بخش دیالیز و نیروی انسانی آن پیش بینی شده و فقط در انتظار ورود تجهیزات است.
این مسئول گفت: برای بخش دیالیز این بیمارستان 9 کنسول بیش از نیاز 43 بیمار دیالیزی شهرستان آبیک در نظر گرفته شده که به دلیل تحریم های اقتصادی واردات تجهیزات بیمارستانی قدری دشوار شده است.
مهرام خاطرنشان کرد: همچنین رایزنی هایی با وزارت بهداشت و مسئولان استان انجام شده تا بخش های قلب و داخلی این بیمارستان نیز در صورت تامین اعتبارات راه اندازی شوند.
وی با بیان اینکه احتمال راه اندازی این 2 بخش تا پایان سال بعید است، افزود: برای حل این مشکل می توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد که مذاکره و پیگیری های اولیه آن در حال انجام است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: با وجود تمامی این اقدامات صورت گرفته باید اذعان کرد ساختمان بیمارستان شهدای آبیک ایرادات جدی زیادی دارد و ساخت یک فضای الحاقی در کنار آن، راهکار اول و آخر حل مشکلات آن است.
مهرام اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل در تجهیز و راه اندازی فضاهای بیمارستانی استان تامین اعتبار لازم و واردات تجهیزات است چون هم اکنون با وجود تکمیل ساختمان رادیوتراپی استان در انتظار واردات دستگاه ها برای راه اندازی آن هستیم.

*** بدهی 10 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به بیمارستان رحیمیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به تعطیلی بیمارستان رحیمیان به علت تامین نشدن مطالبات و تعمیرات به گفته مسئولان آن،گفت: با وجود تمام کم لطفی هایی که مسئولان این بیمارستان نسبت به دانشگاه داشتند تلاش خود را برای پرهیز از تنش و ناآرامی و ایجاد آرامش در استان به کار گرفتیم.
مهرام افزود: این بیمارستان برای عقد قرارداد خرید خدمات با دانشگاه خواستار تعرفه ای در حد بیمارستان های خصوصی است اما با توجه به عنوان و اساسنامه خیریه آن، تعرفه بیمارستان های خیریه با بخش خصوصی متفاوت است و پرداخت تعرفه های خصوصی به آنها خلاف مصوبات هیات وزیران است.
وی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی برای قرارداد خرید خدمات از بیمارستان رحیمیان با وجود دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی حتی یک ریال از منابع استانی و کشوری دریافت نکرده است اما امسال دیگر پرداخت های دانشگاه به تراز منفی رسیده و توان خرید خدمات را نداریم.
مهرام گفت: به محض تامین منابع اعتباری، دانشگاه آمادگی عقد قرارداد خرید خدمات از بیمارستان رحیمیان را خواهد داشت اما مانع بعدی این است که این بیمارستان خواستار تعرفه ای در حد بخش خصوصی است که چنین امری برای یک بیمارستان خیریه از نظر قانونی امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: بخشی از بیماران بیمارستان رحیمیان الوند از قزوین هستند و با در نظر گرفتن همه این بیماران و همچنین بیماران الوندی، این بیمارستان تنها 2.6 درصد بار بستری بیماران استان را پوشش می دهد.
مهرام گفت: در همین شرایط تعطیلی بیمارستان رحیمیان نیز هیچ مشکل خاصی از نظر بستری بیماران البرز در قزوین وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هزار و 700 میلیارد ریال از بیمه ها مطالبه و در همین حد نیز بدهکار است، افزود: مجموع بدهی دانشگاه به بیمارستان رحیمیان کمتر از 10 میلیارد ریال است که این یک دهم بدهی بیمارستان های استان هم نیست اما مسئولان آن تلاش می کنند که با تحریک اجتماعی مسئولان علوم پزشکی را در برابر خواسته غیر قانونی خود تسلیم کنند.
بیمارستان رحیمیان الوند تنها بیمارستان شهرستان البرز و تنها بیمارستان خیریه قزوین است که از اول بهمن ماه به دلیل آنچه که مسئولان آن محقق نشدن مطالبات و همچنین تعمیرات اساسی ذکر می کنند تعطیل شده است.
مرکز درمانی شهدای آبیک در دوره دولت دهم به عنوان بیمارستان 32 تختخوابی ساخته و تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد اما با وجود هزینه های بالای صرف شده برای ساخت و تجهیز آن از همان ابتدا نقشه استاندارد مناسبی نداشته و در برهه ای از زمان حواشی زیادی بر سر آن بین مسئولان این شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.