به گزارش ایرنا٬ حجت الاسلام نورالله قدرتی عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور برگزار شد،افزود: وجود یک هزار و 700 نفر زندانی مواد مخدر در استان قزوین نشان از اهتمام دستگاه قضایی به این موضوع است.
این مسئول قضائی گفت: از بین سه هزار و 700 زندانی در قزوین یکصد نفر زندانی زن هستند که 68 درصد آنان به خاطر اعتیاد و جرائم مواد مخدر زندانی شده اند.
وی اظهار داشت: با وجود تعداد بالای مردان نسبت به زنان در زندان، اما آمارهای اعتیاد در بین زنان بیشتر است که البته عامل آنها موضوعات و مباحث اجتماعی است.
این مسئول به آسیب شناسی اعتیاد بانوان به دلیلی نقشی که این قشر در خانواده و تربیت فرزندان دارند، تاکید کرد و در ادامه گفت: یکی از عوامل گرایش بانوان به مواد مخدر وجود همسران و خانواده های معتاد است که باعث می شود فرد به دام اعتیاد گرفتار شود.
وی ادامه داد: میزان سواد و سن بانوان نیز از جمله مواردی است که در این خصوص باید مورد پژوهش قرار گیرد.
حجت الاسلام قدرتی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مواد مخدر به عنوان مبنای آسیب های اجتماعی در جامعه محسوب می شود و به واسطه اعتیاد جرائم و بزهکاری های متعددی در جامعه رخ می دهد.
رییس کل دادگستری استان قزوین به راه سخت درمان معتادان اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه درمانی مواد مخدر راه بسیار سختی در پیش داریم و اینکه بخواهیم معتادی را سالم کرده و به جامعه برگردانیم بسیار دشوار است بنابراین باید روی حوزه پیشگیری تمرکز جدی و پررنگ داشت.
حجت الاسلام قدرتی به انواع اعتیاد اشاره کرد و گفت: معتاد شدن تنها به مواد مخدر معطوف نمی شود و هرگونه عادت و رفتار غلطی که مدام تکرار شود تهدید و مخاطرات فراوانی همراه خواهد داشت که با جلوی آنرا بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه نباید در جامعه به معتاد به چشم مجرم نگاه کنیم، اظهار داشت: این افراد بیمار محسوب می شوند و نیازمند کمک هستند که لازم است که خیران و مددکاران اجتماعی برای اصلاح معتادان اقدام عملی از خود نشان دهند.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه عدم اصلاح معتاد در جامعه به اثرات نامطلوبی در اجتماع منجر می شود، افزود: بزرگان ‌و اندیشمندان جامعه باید به موضوع اعتیاد و معتاد توجه ویژه ای داشته باشند و علاوه بر این همه باید برای مقابله با اعتیاد پای کار باشند.
رییس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: اولویت اصلی ما برای مقابله با مواد مخدر باید از کانون خانواده شروع شود.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.