بهمن طاهرخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید بودجه کشور را حکیمانه و علمی تر کنیم تا بتوانیم تعادل را برای سال آینده ایجاد کنیم که البته این بدان معنی نیست که بتوانیم معجزه کنیم، اما می توان طوری عمل کرد تا درآمد اقشار آسیب پذیر به نحوی باشد که بتواند پاسخگوی نیازهایشان باشند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بودجه امسال نسبت به سال های گذشته از شفافیت بیشتری برخوردار بوده، تصریح کرد: می توان با شفاف سازی بیشتر در بین مردم ایجاد اطمینان بیشتر کرد تا نسبت به عملکرد مجلس و دولت و سایر سازمان هایی که به عنوان مکانیسم دولتی عمل می کنند، مطمئن تر باشند.
وی با بیان اینکه بعید می دانم بودجه ارایه شده به مجلس برای سال 98 بتواند هزینه های لازم کشور را پاسخگو باشد، اظهار داشت: باید بدانیم که امروز وضعیت معیشت مردم به هیچ وجه مناسب نیست و در این زمینه نیازمند توجه جدی دولت به اقشار کم درآمدی که در وضعیت بدی قرار داشته و حتی قدرت تامین معاش عادی خود را نیز ندارند، هستیم.
وی ادامه داد: ما نیازمند یک کار کارشناسی عمیق در افزایش بودجه هستیم تا ضمن تامین منابع درآمدی، سطح درآمد مردم و حقوق کارمندان دولت را بالا ببریم تا سال آینده با چالش های مربوط به معیشت آحاد جامعه روبرو نشویم.
طاهرخانی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه متاسفانه منبع اصلی تامین بودجه کشور، درآمدهای نفتی است و به لحاظ زیاده خواهی های استکبار جهانی و اعمال تحریم های به اجرا درآمده، باید تدبیری بیندیشیم تا درآمد کشور را از منابع نفتی قطع و درآمدهای دیگری را مانند صنایع دستی و گردشگری جایگزین آن کنیم.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: تلاش تهیه کنندگان لایجه بودجه و همچنین بررسی کنندگان آن، یعنی مجلس شورای اسلامی باید ایجاد تعادل و برابری اقتصادی در کشور باشد اما به نظر می رسد برنامه ریزان نتوانسته اند این تعادل و توازن را برای توزیع درآمدها ایجاد کنند تا جایی که با آن نمی توان دره عمیق فقر و غنا در جامعه را پوشش داد که این امر باید مورد توجه مجلس واقع شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.