رییس اداره ایمنی و ترافیک استان قزوین از برگزاری طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در روستاهای شارین و محمودآباد بخش اسفرورین شهرستان تاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اسماعیل جعفری گفت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش دانش‌آموزان در حوزه ایمنی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یک‌دوره آموزشی در روستاهای شارین و محمودآباد بخش اسفرورین از توابع شهرستان تاکستان با حضور معاون فرماندار شهرستان تاکستان، بخشدار اسفرورین، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تاکستان و رییس آموزش و پرورش بخش اسفرورین برگزار نمود.

جعفری بیان داشت: بر اساس آخرین بررسی به عمل آمده در سال‌جاری تعداد 26  مدرسه در حاشیه راه‌های استان قزوین شناسایی و مشمول طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی اجراء می شود، بطوریکه در سال جاری 6 مدرسه در بخش ایمن‌سازی فیزیکی با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت‌گاه، نصب چراغ چشمک‌زن و... به‌منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش‌آموزان در محدوده مدارس فراهم می‌شود، و در بخش ایمن‌سازی آموزشی 20 مدرسه با توزیع اقلام کمک آموزشی مختلفی شامل: پکیج گذربان مدارس (تابلو سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، سوت و کلاه فسفری)، پکیج لوازم التحریر (شامل خودکار،برنامه هفتگی و بازهای فکری، مداد، پاک‌کن، تراش) با چاپ پیام‌های ایمنی، ست آموزشی علائم ترافیکی، آموزش تئوری قوانین و مقررات ایمنی و ترافیک، توزیع کتاب، بروشور، برگزاری نمایش و کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی 97-96 در سطح مدارس منتخب استان برگزار می‌شود.

در این مراسم برای دانش‌آموزان در قالب اجرای نمایش نکات ایمنی عبور و مرور از خانه تا مدرسه و بالعکس آموزش و همچنین به دانش‌آموزان وسایل کمک آموزش اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.