به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز دوشنبه در شورای ترافیک استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: در حادثه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات که زمان زیادی از آن نگذشته است مجموعه دستگاه ها مورد سوال قرار گرفتند و ضرورت ورود جدی تر همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث روشن تر شد.
فرخزاد گفت: در هنگام بروز سوانح در نهایت باید مجموعه دولت پاسخگو باشند و بهتر است در ابتدا با جدیت بیشتری برای ساماندهی طرح های نیمه کاره و پیشگیری از وقوع تصادفات در سطح استان اقدام کرد.
وی با تاکید بر ضرورت تسریع در اصلاح میدان ورودی شهر آوج، گفت: طی چندین سال اخیر شاهد حوادث و سوانح متعددی در گردنه آوج بوده ایم و باید با برنامه زمانبندی شده و فشرده تر برای کاهش حوادث اقدام کنیم.
فرخزد اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سه طرح را برای ساماندهی ورودی شهر آوج ارایه کرده است که باید شورای ترافیک فنی و شورای ترافیک شهرستان آوج حداکثر طی یک هفته آنها را مورد بررسی قرار دهند.
معاون استاندار ادامه داد:هم اکنون 2 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات جرایم خزانه برای ساماندهی ورودی آوج تخصیص یافته است و 20 میلیارد ریال اعتبار نیز به زودی از اعتبارات ملی
در این خصوص تخصیص خواهد یافت.
وی گفت: برای احداث میدان دوم در محدوده شهر آوج نیز باید شهرداری این شهر برنامه ریزی لازم را انجام دهد و در شورای ترافیک شهرستان همزمان با ساماندهی ورودی شهر آن را مورد بررسی قرار دهد.
فرخزاد اضافه کرد: باید هرچه سریعتر برای شروع عملیات اجرایی ورودی شهر آوج اقدام کرد تا مردم شروع عملیات را شاهد بوده و جو روانی منفی حاکم در این خصوص در سطح شهرستان از میان برود.
فرخزاد گفت: از نیروی انتظامی نیز درخواست می شود نظارت بیشتری بر این ورودی داشته باشد تا حداقل از نظر روانی در سطح شهرستان تاثیر گذار باشد و میزان تصادفات این گردنه کاهش یابد.
وی با اشاره به برگزاری کمیته راه ها در دادگستری افزود: برخی از مصوبات شورای ترافیک و کمیته راه ها با هم تداخل دارند و باید با برگزاری یک جلسه هم اندیشی از موازی کاری و تداخل در این خصوص جلوگیری کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.