به گزارش ایرنا منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت به خبرنگار ایرنا گفت: 60 تا 70 واحد راکد و نیمه تمام با ظرفیت های تولیدی مختلف در استان شناسایی شده است که باید برای فعال سازی و احیای آنها با همکاری تمامی دستگاه های مجری و متولی اقدام شود.
وی افزود: خوشبختانه هم اکنون هماهنگی خوبی در این زمینه میان مجموعه دستگاه قضایی، اجرایی و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی به وجود آمده و بازدیدهای هماهنگ و منسجمی از واحدهای تولیدی صورت می گیرد که نویدی برای حمایت از واحدهای تولیدی است.
حبیبی گفت: در همین راستا یکی از برنامه های ثابت و مستمر استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی سرکشی از واحدهای تولیدی در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی است تا بتوان هرچه سریعتر واحدهای مشکل دار، راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید برگرداند.
حبیبی اضافه کرد:واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در زمان کوتاه تری منجر به تولید و ایجاد اشتغال شده و بسترهای لازم را برای فعال سازی سریعتر دارند.
معاون استاندار گفت: خوشبختانه در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است و واحدهایی مانند کاغذ الموت و ... به چرخه تولید بازگشته اند.
این مسئول با اشاره به ظرفیت های صنعتی تاکستان، گفت: این شهرستان قطب تولید واحدهای فولادی استان به شمار می رود و واحدهای فولادی بزرگ و خوبی در آن مستقر هستند.
حبیبی با بیان اینکه شهرک صنعتی خرمدشت تاکستان برند شهرک های صنعتی کشور است، اضافه کرد: صنایع فولادی و ساختمانی مستقر در این شهرک با توجه به رکود صنعت ساختمان و فروش نداشتن گرفتار مشکلاتی بودند که هم اکنون به دلیل رونق نسبی در کشور و ظرفیت بازار خارجی به ویژه عراق و سوریه بخشی از مشکلات آنها حل شده است.
وی گفت: طی دو سال گذشته چند واحد تولیدی در این شهرک صنعتی راکد بوده اند که با پیگیری صورت گرفته و همراهی سیستم بانکی و اجرایی برای رفع مشکلات و فعال سازی آنها اقدام شد.
شهرک صنعتی خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان بوده و در 75 کیلومتری غرب قزوین قرار دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.