به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر شنبه در دیدار بی واسطه و صمیمانه با جوانان و نمایندگان سمن ‌های استان که در سالن شهید امامی استانداری برگزاری شد، با اشاره به طرح ملی گفت و گوی دولت، اظهار داشت: دولت عقیده دارد که در همه استان ها باید مسئولیت سیاسی و اداری جامعه به جوانان سپرده شود و شرط تحقق آن نیز بسترسازی از سوی احزاب و گفت ‌و گو بین جریان های سیاسی است.
وی اضافه کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و اگر خواهان رشد و پیشرف کشور هستیم باید ثابت کنیم که به بلوغ فکری رسیده ایم.
زاهدی با بیان اینکه بلوغ سیاسی و استفاده بهینه از ظرفیت جوانان در امور کشور به تقویت نظام و انقلاب منجر می شود، خاطر نشان کرد: اگر از این قشر غافل بمانیم، همانند مردم آمریکا نسبت به مسایل روز سیاسی بی تفاوت و ضعیف خواهیم شد.
استاندار قزوین ادامه داد: متاسفانه کشور ما در شرایطی قرار دارد که رقابت های سیاسی به منازعات سیاسی تبدیل شده و به دلیل نبودن احزاب قوی در بطن جامعه، گزینش اشخاص در تصدی مسئولیت‌ها منسجم و محکم نیست.
زاهدی با تاکید بر اینکه رقابت های سیاسی در جامعه باید توسط احزاب هدایت شوند، افزود: بدون کادرسازی و ایجاد تشکلات قوی در امور سیاسی و اجتماعی، نزاع های سیاسی مانع اصلی توسعه خواهند بود و ما را از هدف اصلی دور نگاه می دارد.
استاندار قزوین به آسیب ها و مضرات یک جامعه سیاست زده هم اشاره کرد و گفت: همیشه سیاست زدگی با مشکلات اجتماعی همراه بوده و همین مساله در جامعه ما باعث شده تا از ثبات سیاسی برخوردار نباشیم اما اعتقاد داریم هر کسی بتواند بهتر کار کند باید در راس امور باشد.
این مقام ارشد اجرایی استان در ادامه به بحث اشتغال اشاره و تصریح کرد: نرخ بیکاری در قزوین پایین تر از میانگین کشوری است، اما هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.
زاهدی اضافه کرد: موضوع بیکاری و اشتغال از جمله مواردی هستند که همواره بر روی بودجه اثر بخش بوده و در کنار آن سایر موضوعات از جمله مهاجرت و جمعیت نیز در میزان تعیین منابع مالی استان مهم جلوه می کند.
به گفته استاندار قزوین، تاکنون 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه رونق تولید و اشتغالزایی استان پرداخت شده و معیار اصلی ما در میزان اشتغال نیز همان لیست بیمه تامین اجتماعی است.
زاهدی افزود: با وجود تعدیل نیرو در برخی از واحدهای تولیدی و مشکلات موجود حقوقی، مالی به همراه فرسودگی برخی از صنایع استان، تمام همت و تلاش ما تنها در مسیر توسعه پایدار بوده است.
زاهدی در ادامه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه ها اشاره کرد و افزود: اگر فرد بازنشسته ای کنار می رود، باید بودجه لازم وجود داشته باشد تا بتوانیم با کادرسازی های مناسب نیروهای جوان استخدام کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر به علت نبودن اعتبارات لازم و جذب بیش از 20 درصدی نیروی انسانی، جذب و استخدام افراد جدید ممکن نیست.
این مسئول در ادامه به شرایط سمن های جوان و فعال استان اشاره کرد و یادآور شد: سازمان های مردم نهاد هنوز دارای مشکلات اعتباری هستند و اگر در حوزه فعالیت آنها سخت گیری های اولیه صورت می گیرد، به نفع آنها بوده چرا که این شیوه آنها را از مشکلات بعدی رهایی می بخشد.
زاهدی با اشاره به اینکه امروز همه ما موظفیم تا به منافع ملی خود توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: اگر نتوانیم نظام و انقلاب خود را به نحو احسن مدیریت کنیم دیگر نه اصلاح طلبی باقی می‌ماند و نه اصولگرایی که بخواهند با یکدیگر رقابت کنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه مشکل اساسی ما در جامعه اقتصادی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم با همت مسئولان و پشتکار جوانان موانع بین المللی را پشت سر بگذاریم به طور قطع با فصل جدیدی در جامعه روبرو خواهیم شد.
زاهدی در پایان این نشست صمیمی یادآور شد: بنده به عنوان استاندار با تمام سوابق و جایگاه مدیریتی، تنگناهای مالی را در زندگی شخصی حس کرده و به خوبی درک می کنم که برخی افراد با حقوق ماهانه 12 میلیون ریال تا چه اندازه با مشکلات دست به گریبان هستند.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.