به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در شورای سازگاری با کم آبی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: امروزه همه مدیران و مسئولان پذیرفته اند که با کمبود آب در سطح استان مواجه هستیم و باید خود را با کم آبی سازگار کنیم.
وی گفت: متاسفانه برداشت های بی رویه و حفر چاه های غیرمجاز به تهدیدی برای دشت قزوین تبدیل شده است و اگر با آنها برخورد صورت نگیرد مشکلات زیست محیطی را برای استان به دنبال خواهند داشت.
زاهدی افزود: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری و اهتمام زیادی در این زمینه دارد و فرمانداران و مدیران دستگاه ها هم باید با رعایت تمامی ملاحظات اجتماعی برای اجرای احکام صادر شده اقدام کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان باید برنامه خود را در خصوص نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های مجاز در سال جاری اعلام کند تا با اطلاع از دستگاه های نصب شده و میزان پیشرفت طرح بتوان بهتر برنامه ریزی کرد.
وی گفت: باید مدیران شهری به مصوبه کاهش 30 درصدی مصرف آب در بخش فضای سبز توجه کنند و دستگاه های جهاد کشاورزی و آب منطقه ای برای برخورد با مجوزهای غیر فعال و برداشت های بی رویه با جدیت اقدام نمایند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.