مریم بیدخام روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از اولین نمایشگاه اقتصاد خانواده که در مجتمع تجاری مهر و ماه شهر قزوین برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاست برگزاری اینگونه نمایشگاه ها آن است تا در جهت حمایت از افراد هنرمند و صاحبان مشاغل خرد به اقتصاد و فروش محصولات آنها کمک کند.
وی اضافه کرد: طی بازدید از شهرستان های مختلف دریافتیم بسیاری از این افراد توان تولید صنایع و هنرهای مختلف را دارند اما بازاری برای فروش محصول تولیدی ندارند بنابراین با رایزنی های انجام شده بین دستگاه های مختلف استان زمینه برگزاری این نمایشگاه به صورت ماهانه پنج روز هم برای زنان و هم مردان فراهم شد.
بیدخام با اشاره به تشکیل 77 غرفه در این نمایشگاه، گفت: در کنار صنایع دستی مانند چرم و گلیم، از هنرمندان سایر رشته ها در هنرهای تجسمی مانند خط و نقاشی نیز دعوت شد در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی افزود: در صورت استقبال شهروندان از این نمایشگاه ها رایزنی های لازم با مدیریت مجتمع مهر و ماه انجام شده تا طبقات بالای آن نیز به این کار اختصاص یابد.
بیدخام افزود: همچنین در خانه های روستایی خصوصا روستاهای هدف گردشگری نیز می توان با همکاری میراث فرهنگی نسبت به ایجاد بازارچه های موقت و دائمی مشاغل خانگی اقدام کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: در شرایط فعلی که بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی در انتظار استخدام در دستگاه های دولتی بیکار مانده اند ایجاد چنین فضایی می تواند عاملی موثر در جهت توسعه کار آفرینی و اشتغال باشد.
بیدخام همچنین با اشاره به فعالیت چندین سازمان مردم نهاد در حوزه کار آفرینی و مشاغل خانگی افزود: این سمن ها با آموزش و توانمندسازی می توانند اقدامات بزرگی در این جهت کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.