معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این آیین در گفت و گو با خیرنگار ایرنا گفت: ساخت مسکن برای معلولان زیر پوشش این سازمان از اولویت های دولت است.
انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: هم اینک ساخت مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول به بالا در حال انجام است که بعد از آن برای خانواده های دارای یک معلول مسکن ساخته می شود.
وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ویژه معلولان 180 میلیون ریال کمک بلاعوض و 150 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: هم اینک سه هزار و 215 معلول زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان چابهار هستند که تاکنون 167 خانواده دارای 2 معلول به بالا شناسایی شدند که نیازمند ساخت خانه هستند.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز توجه بیشتر به مشکلات حوزه بهزیستی و ارتقای اداره بهزیستی به اداره کل و ساخت مسکن برای معلولان و افراد زیر پوشش را خواستار شد.
ایوب درویشی افزود: چابهار با وجود نام و آوازه بالا و ظرفیت های اقتصادی، تجاری، گردشگری و شیلاتی بیشترین جمعیت حاشیه نشینی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را دارد.
رئیس اداره بهزیستی چابهار نیز اظهار داشت: هم اینک 630 معلول در این شهرستان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که علاوه بر اینها سه هزار و 215 معلول دیگر نیز در صف انتظار و پشت نوبت دریافت مستمری هستند.
حسن تاوانه افزود: همچنین 386 نفر در بخش امور اجتماعی زیر پوشش و هزار و 37 نفر نیز پشت نوبت برای حمایت در این بخش هستند.
وی برای زیر پوشش قرار دادن چهار هزار و 252 معلول و افراد واجد شرایط در بخش امور اجتماعی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه 35 مهد کودک روستایی و هشت مهد کودک شهری در چابهار راه اندازی شده و هزار و200کودک در آنها پذیرش شده اند، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند راه اندازی بیش از 300 مهد کودک در مناطق روستایی و شهری است تا کودکان بتوانند آموزش های قبل از رفتن به مدرسه را فرا گیرند.
به گزارش ایرنا مرکز مشاوره روان شناختی بررسی مشکلات روانی، تحصیل، مالی و ازدواج با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار 150 میلیون ریال، مرکز نگهداری معلولان در منزل، روستا مهد در کمب برای نگهداری و آموزش 30 نفر با یک وعده غذای گرم با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.