شهردار قزوین گفت: قزوین با ۱۷۰۰ سال سابقه و ۵۰ سال پایتختی یک الگوی شهری انسان محور بوده است و امروز با داشتن قومیت‌های مختلف و اقوام یک فرصت برای جلب مشارکت مردم مهیا شده است که باید از آن استفاده کنیم.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، قزوین علی صفری در مراسم تودیع معارفه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: مشارکت مردم یک منبع قدرت و کارآمدی شهری است و قزوین با داشتن قومیت‌های مختلف ظرفیت توسعه همه جانبه را دارد. محله محوری در اولویت برنامه پنج ساله شهرداری است که می‌تواند ضمن کاهش ترافیک به نشاط شهری کمک کند.

وی تصریح کرد: شهرهای ما امروز با مسائل محیط زیستی، ترافیک و تامین منابع مالی مواجهند که باید با مدیریت مناسب آن را پاسخگو باشیم.

صفری خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد جمعیت در شهرها ساکنند و با همه مشکلاتی که داریم اما شهرها محل تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی هم هستند.

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به خلق حماسه در 29 اردی بهشت با حضور مردم پای صندوق های رای خاطر نشان کرد: با پاک دستی، مردم محوری ، شایسته سالاری و استفاده از همه ظرفیت ها اعم از بانوان و جوانان در شهرداری برای عمران و آبادانی شهر حرکت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قزوین با ۷۶۰  هزار سفر شهری حدود ۱۹ درصد یعنی یکصدو 50 هزار سفر با ۲۵۰  اتوبوس صورت می گیرد و ۳۸ درصد سفرها با ۱۵۹ هزار خودروی شخصی صورت می گیرد لذا هر کاری کنیم در کوتاه مدت مشکل ترافیک حل نمی شود.

شهردار قزوین ادامه داد: باید فرهنگ شهری گسترش یابد و استفاده از دوچرخه و اتوبوس عمومی در اولویت بوده و جایگزین شود .

صفری گفت: قزوین با تاکید بر گردشگری و ظرفیت تاریخی با محور باغستان  جلو خواهد رفت و ما معتقدیم بافت تاریخی شهر برای ما فرصت است و باید از آن نگهداری کنیم لذاتلاش می کنیم با برنامه و توزیع خدمات مناسب در همه نقاط شهری چشم انداز روشنی را در توسعه همه جانبه شهری محقق کنیم.

در انتهای این مراسم، علی صفری به عنوان شهردار جدید قزوین معرفی شد.

گفتنی است، خانواده شهردار قزوین در مراسم حضور داشتند و در حاشیه مراسم هدیه ای به رسم یادبود از طرف فرزند علی صفری شهردار فعلی ،تقدیم مسعود نصرتی شهردار سابق شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.