به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست ستاد شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین افزود: بین تولید کالای داخلی و قاچاق یک رابطه منظم وجود دارد و اگر قیمت تمام شده محصولات داخلی افزایش یابد با قاچاق کالا همراه خواهیم بود.
وی با اشاره به عوامل فرهنگی موثر بر قاچاق کالا، اضافه کرد: 6 دهه است که برای ما خانواده های ایرانی داشتن کالای خارجی یک پرستیژ اجتماعی است و باورمندی برای استفاده از کالای داخلی وجود ندارد بنابراین باید این رویه را تغییر دهیم.
زاهدی تاکید کرد: بارها از مدیران پرسیدم که کدام یک از شما در منزل یخچال و تلویزیون ایرانی دارید که اکثرا پاسخ منفی می دهند!
استاندار قزوین با بیان اینکه کالاهای ایرانی باید کیفیت مناسب داشته باشند تا در بازارهای داخلی با رقبای خارجی خود رقابت کنند، یادآور شد: نباید انکار کرد که لوازم داخلی نیز باید کیفیت داشته باشد و مصرف کننده اگر این کیفیت را احساس نکند به سمت کالای خارجی تمایل پیدا می کنند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع لوازم توزیع گاز با کپسول در روستاها پرداخت و تصریح کرد: امروز هیچ توجیهی برای توزیع گاز در روستاهایی که دارای گازرسانی هستند وجود ندارد و این ادوات باید جمع آوری شود.
وی در مورد برخی کالاهای قاچاق یادآور شد: پیشنهاد می شود پوشاک قاچاق مکشوفه در صورت تایید علوم پزشکی دال بر سلامت بهداشتی به نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد تحویل شود.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.