به گزارش ایرنا، سیدعبدالکریم رضوی اردکانی روز چهارشنبه در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که در دفتر استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به ضرورت تخصیص 5 درصد اعتبارات صندوق توسعه به بخش کشاورزی، طی یک ماه گذشته 15 میلیارد ریال اعتبار نقدی در راستای توسعه و توانمندی صندوق کشمش تاکستان واریز شد.
وی اضافه کرد: برای احداث صندوق کشمش تاکستان تلاش های زیادی شده و چون نخستین صندوقی است که به صورت کار ویژه پیگیری می شود بنابراین در آینده شاهد دستاوردهای خوبی نیز خواهد بود.
رضوی اردکانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در شهرستان تاکستان، تاکید کرد: برای رفع هرگونه مناقشه در انتخاب مدیریت این صندوق، تصمیم گرفتیم تا یک مدیر کشوری برای آن انتخاب کنیم.
این مسئول یادآور شد: توقع داریم هماهنگی صندوق کشمش تاکستان با بدنه دولت و مردم، همانند صندوق توسعه کشاورزی استان باشد زیرا هدف اصلی انتفاع مردم از این صندوق است.
وی سهم قزوین در تولیدات کشاورزی کشور را 4 درصد اعلام کرد و گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی استان با 130 میلیارد ریال اعتبار مصوب و 270 میلیارد ریال اعتبار مصوب نشده در برابر 10 هزار میلیارد ریال اعتبار کشور در این بخش، نیازمند تقویت است.
رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صندوق کشمش باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد، افزود: با توجه به عمر یک ساله این صندوق به طور قطع با مشکلاتی نیز روبرو خواهد بود اما نباید ایرادهای تخصصی به آن گرفت زیرا مشکلات آن به مرور زمان مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در ادامه به نحوه مدیریت این صندوق پرداخت و تاکید کرد: 51 درصد سهام صندوق متعلق به مردم است اما اگر کوتاهی صورت پذیرد دولت به لحاظ سهیم بودن در آن موظف به پاسخگویی خواهد بود.
وی با بیان اینکه در اداره صندوق ها باید تمام خط و مشی سیاسی کنار گذاشته شود و هدف تنها انتفاع مردم از خدمات و تسهیلات صندوق باشد، اضافه کرد: جایگاه ریاست در صندوق ها، خدمتگزاری به مردم است و نباید نگاه صرفا مدیریتی به آن شود.
این مسئول کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت استان قزوین در تولید زیتون، پیگیری‌های لازم برای تشکیل و تحقق صندوق این محصول در حال پیگیری از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.