به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در جمع خبرنگاران، گفت: قاچاق دام صرفا مختص به استان قزوین نیست و براساس اطلاعات به دست آمده اکثر استان ها با این پدیده مواجه هستند.
وی گفت: براساس حساسیت موضوع، دستور العمل جلوگیری از خروج دام توسط رییس کل دادگستری استان به همه دادستان ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ شد و در جلسه شورای تامین فوق العاده استان نیز مصوبات خوبی در این زمینه به تصویب رسید.
قاسمی افزود:باید دستگاه های متولی امر به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان و دامپزشکی نظارت های بیشتری بر ورود و خروج دام داشته باشند چون هر قصور و کم کاری در این زمینه مشکلات جبران ناپذیری را برای استان و کشور به بار خواهد آورد.
دادستان قزوین ادامه داد: پروار بندی دام در برخی از شهرستان های استان مانند بویین زهرا فعال است و اگر بر خروج دام از این شهرستان ها نظارت صورت نگیرد استان با خسارات جبران ناپذیری در آینده مواجه می شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام مسئولان برای شناسنامه دار کردن اراضی دولتی، افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از اختلافات اراضی دولتی در استان قزوین حل شده است و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات باقی مانده نیز حل و فصل شوند.
قاسمی گفت: بخش عمده ای از اراضی دولتی و ملی استان دارای اسناد دفترچه ای هستند و باید طبق تصریح قانون گذار تا پایان سال 99 به اسناد تک برگی تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه دولت و دستگاه های دولتی بعد از این تاریخ هیچ خدماتی را به اسناد دفترچه ای ارایه نمی کنند، اضافه کرد: باید مردم هرچه سریعتر برای دریافت اسناد تک برگی به ادارات ثبت اسناد مراجعه کنند تا مالکیت آنها در آینده با تعارض مواجه نشود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.