محسن آقالر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلم های زنده به گور ساخته سید حسن حسینی، آشتی به کارگردانی اردلان فرهانچی، مین به کارگردانی میثم آقاجان زاد، تماشاگر به کارگردانی سعید شهپرنیا، فُک به کارگردانی امیر نجفی، زن موبور از محمد صالح شفیعی، دایره بیمار از حامد فلاح، ساعت 10 شب از تارا رصافی از جمله آثار تولید شد در بخش داستانی هستند.
وی اضافه کرد: همچنین فیلم کوتاه زندگی لزج به کارگردانی محسن مهری در بخش تجربی، یین و یانگ ساخته علی علیزاده در بخش انیمیشن و اژدها خارج می شود از اعظم خدارحمی در بخش مستند از دیگر تولیدات این انجمن در سال جاری بوده است.
آقالر در ادامه برگزاری کارگاه های فیلم نامه در روزهای چهارشنبه هر هفته را یکی از برنامه های مهم این انجمن عنوان کرد و گفت: در این کارگاه ها که پاتوقی برای فعالان فیلم سازی است، فیلم نامه های کوتاه خوانش شده و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
وی همچنین با اشاره به شروع دوره آموزشی یک ساله فیلمسازی در این انجمن گفت: این دوره با حضور 22 هنرجو شامل دروس آشنایی با سینما، کارگاه تجربه اول، عکاسی، کارگاه ایده تا فیلم نامه، کارگردانی، فیلم برداری، نشست فیلم کوتاه و گفت و گو، تدوین، صدا، کارگاه تدوین، صداگذاری و کارگاه های فیلمسازی مستند، داستانی و تجربی است و در پایان نیز هنرجویان هرکدام یک فیلم نامه کوتاه داستانی خواهند نوشت.
رییس انجمن سینمای جوان قزوین با بیان اینکه یکی از ویژگی های این دوره، کارگاه محور بودن آن است،اظهار داشت: هنرجویان پس از آزمون ورودی و مصاحبه حضوری برای شرکت در این دوره انتخاب شده اند.
آقالر در ادامه با اشاره به موفقیت های اخیر این انجمن گفت: در سال جاری فیلم کوتاه زندگی لزج به کارگردانی محسن مهری که پیش از این سابقه حضور در بخش مسابقه جشنواره ازمیر را نیز داشته به شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تیرانا در کشور آلبانی راه یافت.
وی اظهار داشت: همچنین 2 اثر زندگی لزج و یین و یانگ به سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز راه یافت.
انجمن سینمای جوان ایران با سابقه 33 ساله در امر آموزش سینما بزرگترین مدرسه سینمایی کشور است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.