به گزارش ایرنا، سعید جهانگیری شنبه شب در نشست صحن علنی پارلمان محلی قزوین ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این سازمان در سال جاری به احداث مسیر دوچرخه سواری سطح شهر پرداخت و افزود: تا پایان سال 1400 باید 70 کیلومتر مسیر دوچرخه در قزوین ایجاد شود که در سال گذشته 30 کیلومتر و در سال جاری نیز تاکنون هشت و نیم کیلومتر احداث و تا پایان سال نیز 2.5 کیلومتر دیگر احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
وی، اجرای کارت پارک را یکی دیگر از اقدامات این سازمان دانست و ادامه داد: بالغ بر 2 هزار و 400 فضای پارک خودرو در 16 معبر اصلی شهر با 40 پارکبان وجود دارد.
جهانگیری ادامه داد: اصلاح هندسی میدان 22 بهمن، باهنر و میرزا کوچک خان در راستای مسدود سازی بریدگی ها، اصلاح هندسی شهرک دانش و ناصر آباد و اصلاح هندسی راست گردهای میدان نصر از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری بوده است.
وی همچنین از خط کشی 324 هزار و 402 متر طول معابر سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: خط کشی گذرگاه های عابر پیاده در 115 نقطه از معابر سطح شهر به طول هشت هزار و 600 متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: 63 درصد تقاطع های سطح شهر هوشمند سازی شده که کاهش آلودگی هوا، زمان تاخیر، زمان توقف پشت چراغ قرمز و تسهیل ترافیک عبوری در تقاطع ها را به دنبال داشته است.
وی در ادامه به چند سوال اعضای شورای شهر نیز پاسخ داد و گفت: 2 هزار و 400 پارکینگ حاشیه ای در سطح شهر فعال بوده که براساس مصوبه وزارت کشور به ازای هر 70 پارکینگ، باید یک پارکینگ برای معلولان باشد که متاسفانه توزیع آن عادلانه نیست.
این مسئول در خصوص گذاشتن نرده و سخت شدن عبور معلولان در مقابل کانون معلولان توانا در شرایطی که پل هم وجود ندارد، تاکید کرد: ورودی پل قدس دچار اشکال هندسی بوده و خودروها با سرعت از آن عبور می کنند که برداشتن نرده های مقابل کانون معلولان توانا بزرگترین اشتباه است تا جایی که پلیس راهور نیز در این خصوص به شهرداری هشدار داده است.
به گفته وی، معضل دیگر در این رابطه وجود پل عابر پیاده در فاصله 100 متری کانون است چرا که در فاصله کمتر از 200 متر ایجاد 2 پل عابر پیاده توجیه اقتصادی ندارد.
جهانگیری در پاسخ به انتقاد محسن حق شناس یکی از اعضای شورای شهر که گفت این توجیه مناسبی نیست و معلولان حق داشتن یک پل در مقابل کانون را دارند، افزود: این کار هزینه های بسیار زیادی دارد و باید پل آسانسور دار احداث شود که هزینه های آن بیش از 14 میلیارد ریال است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.