عضو شورای شهر کرج، گفت: پروژه قطار شهری با توجه به سوء مدیریت قبل، سالها متوقف بود و وظیفه نمایندگان شورا، مطالبه حق مردم تا افتتاح پروژه، است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدحسین‌خلیلی اردکانی، اظهار داشت:طی جلساتی که نزدیک به دو ماه و به صورت مرتب با شهردار کرج، مدیریت قطار شهری و پیمانکار داشتیم، گزارش کارهای انجام شده و پیشنهاد برای آینده پروژه، ارائه شده است لذا لازم است تا زمان برطرف‌شدن کامل موانع، نظارت بر انجام کار قطارشهری، پیمانکار و شهردار، دنبال شود.

وی در خصوص لزوم راه اندازی قطار شهری در کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: آلودگی هوا، ترافیک و راه‌اندازی قطار شهری در اولویت شورای شهر قرار دارد. بنابراین به لحاظ اهمیت طرح، برنامه زمان‌بندی و عملیاتی در انجام کار، بخشی از مذاکراتی بود که با عوامل اجرای پروژه انجام شد و بحث  اساسی دیگر، تفاهم بین پیمانکار و کارفرما و خلا و مشکلات آنها، بود.

وی به جانمایی دپو اشاره کرد و گفت: هرچند که با راه اندازی قطار شهری، واگن ها در سالهای نخست، کمتر احتیاج به تعمیر دارند، اما پیشنهاداتی در مورد محل دپو داده شد که در جلسات مطرح و مشخص شد.

این عضو شورا در ارتباط با سرمایه گذاری این پروژه، گفت: در خصوص تامین بودجه، شهرداری اقداماتی برای جذب کمکهای خارجی و همچنین دریافت بودجه داخلی، انجام داده است که برای ادامه کار، لازم خواهد بود.

خلیلی ضمن تاکید اینکه لازم است همزمان با اجرای پروژه نسبت به بررسی خطوط دیگر هم برنامه ریزی شود، اضافه کرد: پیشنهاد شد که چند کارگروه بین کارفرما، پیمانکار، شهرداری و سازمان قطار شهری تشکیل و روند ادامه پروژه به همراه این کارگروهها، دنبال شود.

وی علت توقف چند ساله این پروژه را سوء مدیریت شهری قبل کرج دانست و گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده و باعث شد این پروژه با وجود اهمیت، مردم شهر کرج را در انتظار بهره برداری قرار دهد. بهانه گیری های مدیریت شهری قبل قابل قبول نیست چراکه اگر مشکلاتی در پیمانکار وجود داشت باید بلافاصله تغییر می کرد و این دلیل بر توقف چندین ساله پروژه، غیر منطقی است.

خلیلی تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری مسئولان از طرف مردم، قابل گذشت نیست. مردم باید در جریان امور شهری قرار بگیرند و این مسئولیت نمایندگان است که گزارشات دقیق را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.