به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم جشنواره برترین ‌های مسجد، تاکید کرد: مسجد باید گره‌گشای مشکلات مردم جامعه باشد و اگر مساجد ما این نقش را ایفا کنند آن زمان است که به یک پایگاه دینی تبدیل می‌شوت، اما امروز مساجد را تنها به نمازگزاران اختصاص داده ایم درصورتی که چنین مکان هایی باید برای همه بندگان خدا باشد.
به گفت وی، تنها راه جذب افراد به مساجد جاذبه محتوایی است در حالی که پول، شهرت، مدیریت و خطیب خوب بودن نمی‌ تواند این مکان مقدس را جذاب و آباد کند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: در احادیث می ‌خوانیم که قلب ما با ذکر و یاد خدا آباد می‌شود . مسجدی که ذکر و یاد خدا و معنویت را برای ما فراهم نکند و با مال شبهه‌دار ساخته شده باشد، مسجد نیست بلکه یک سالن است.
وی با اشاره به اینکه مسجدی که فاقد معنویت باشد و سازنده آن اعتقادی به قیامت نداشته باشد، این مسجد آباد نیست و دل‌ مردم را آباد و نورایی و متحول نخواهد کرد، افزود: مسجد یک فرصت ضروری و عالی در اسلام است و هیچ مکانی مانند آن در مبانی اسلام مورد تاکید قرار نگرفته و پیامبر گرامی اسلام نیز برای برپایی احکام دینی به ساختن مسجد اقدام کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مسجد را محلی برای اتحاد، همبستگی و وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: این مکان باید برای حل اختلافات و به پایگاهی برای حل مشکلات مردم باید تبدیل شود و اگر حرمت آن را حفظ کنیم هیچ زمانی دچار اختلاف و درگیری با یکدیگر نمی‌شویم.
آیت‌ الله عابدینی یادآور شد: امروز ما با اهداف اصلی مساجد فاصله بسیاری داریم، زمان جنگ این مکان برای جبهه ‌های دفاع مقدس یارگیری می‌کرد و امروز هم باید در زمان وقوع فتنه ‌ها چشم امید مردم و ملت ایران به آن باشد.
وی تصریح کرد: فعالیت مساجد در همه زمان ها و مناسبت ها باید طوری باشد تا این مکان محل یارگیری برای انقلاب باشد و کاری کنیم که تا به میزانی جاذبه در آن باشد تا نوجوانان و جوانان ما آن را پناگاه خود بدانند.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: آموزش معارف دینی، مبانی و احکام دینی باید در مساجد روی دهد و هر مسجدی کانون تفسیر قرآن و شرح نهج‌البلاغه باشد و اگر مسجدی این ویژگی ها را ندارد، کوتاهی از ما بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان اظهار داشت: مساجد یک دانشگاه جامع و تعطیل‌ ناپذیر است و همیشه باید با جاذبه بوده و همه اقشار را جذب خود کند و در عین حال نیز پاسخگوی شبهات دمردم نمازخوان و غیرنمازخوان باشد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.