به گزارش ایرنا، محمدرضا بهمنی روز چهارشنبه در اختتامیه ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی در فضای مجازی افزود: این جشنواره می تواند در سال های آینده از ظرفیت های بخش دین پژوهی برای ارتقای جشنواره بهره مند شود و لازم است نه در یک بازه زمانی مشخص بلکه در دوره ای مستمر این کار انجام شود.
وی اضافه کرد: در گونه شناسی فضای رویدادها و سازمان های فرهنگی کشور، بخشی از سازمان ها به تناسب حوزه های تخصصی خود، کارکرد محور بوده که فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم می توان در همین رده جای داد.
بهمنی با بیان اینکه موضوع محوری را می توان گونه دوم سازمانی تعریف کرد، یادآور شد: این بخش به مساله فرهنگی می پردازد و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و مجموعه رویدادهایی که در ذیل جشنواره رضوی قرار دارند، از این جنس هستند.
به گفته وی، مهمترین فصل مشترک موارد یاد شده، کمک به تقویت محتوایی رویدادهای فرهنگی کشور است که وقتی موضوع دینی آغشته به فرهنگ در دستور کار سازمانی قرار می گیرد نظام فرهنگی کشور باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: در راستای ارتقای محتوایی تولیدات فرهنگی - هنری انتظار می رود حرکتی صعودی در فعالیت های محتوایی جشنواره های بعدی شکل گیرد.
وی اظهار داشت: در مناسبت های مختلف از جمله جشنواره رضوی که ذیل قرآن و عترت برگزار می شود 2 رویکرد وجود دارد، یکی اینکه قرآن و عترت به مثابه یک موضوع و یا رویکرد مورد نظر قرار می گیرد.
بهمنی افزود: این جشنواره طی دوره های بعدی در پرداخت موضوعی و هدفگذاری خود جهت غنی سازی شناخت شخصیت امام رضا (ع) می تواند قول و فعل آن حضرت را در تربیت فردی و اجتماعی در دستور کار خود قرار دهد.
وی اظهار داشت: فضای فرهنگی هنری امروز در فضای دیجیتال، جنگ نرم است و هر امری که در آن دفاع از ارزش های فرهنگی وجود داشته باشد برای آن که به وقایع عرصه دیجیتال گره بخورد نیاز به فعالیت های دبیرخانه ای دارد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور در پایان تصریح کرد: جشنواره ها معمولا به فراخوان ها اکتفا می کنند اما باید فراتر از آن سفارش آثاری که می تواند ظرفیت های خاصی به جشنواره ها اضافه کند هم مورد توجه باشد تا تولیدات غنی تر و کیفی تر شده و حتی به عرضه در بازار نیز بیانجامد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.