به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری آزمایشی از قطار قزوین -رشت، در ایستگاه راه آهن این شهر به خبرنگاران گفت: برای راه اندازی این پروژه عظیم که همواره مورد توجه ویژه رییس جمهور نیز بوده تاکنون 18 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 13 هزار میلیارد ریال اعتبار این پروژه در زمان دولت یازدهم و دوازدهم هزینه شده، اضافه کرد: از مجموع 165 کیلومتر خطوط ریلی این پروژه نیز 125 کیلومتر آن توسط دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده و امیدواریم با تخصیص و تامین اعتبار 7 هزار میلیارد ریالی راه آهن انزلی - آستارا شاهد بهره برداری نهایی این طرح ملی باشیم.
نوبخت در ادامه تاکید کرد: براساس پیش بینی های به عمل آمده مسافران می توانند از تهران و قزوین ضمن حمل خودرو خود توسط واگن های مخصوص، به کاهش ترافیک و تلفات جاده ای این مسیر نیز کمک کنند.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: در حوزه توریسم نیز با تمهیدات صورت گرفته، گردشگران می توانند پس از پیاده شده از قطار در رشت، با استفاده از خودروهای موجود در منطقه آزاد گیلان، برای تفریح و گردش در این استان از خودروهای موجود به راحتی استفاده کنند.
رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان افزود: تمامی مسایل فنی و ابنیه پروژه خط آهن قزوین - رشت به پایان رسیده و در نخستین فرصت این طرح ملی توسط شخص رییس جمهوری مورد بهره برداری نهایی قرار می گیرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.