محمد قمی روز شنبه در حاشیه بازدید محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از کمربندی پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت: پاکدشت از معدود شهرهای کشور است که فاقد کمربندی است، شهرستانی که در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد باید از جاده ای کنار گذر برخوردار شود تا مردم آن برای زندگی روزمره خود با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: جاده ترانزیتی شرق کشور که از مرکز پاکدشت عبور می کند، جوابگوی حجم بسیار زیاد خودروهای عبوری به استان سمنان ، شاهرود ، مشهد و شهرک های صنعتی اطراف پاکدشت نیست و انتظار می رود که پس از حدود 9 سال ، اجرای پروژه کمربندی پاکدشت با سرعت بیشتری همراه شود.
وی گفت: عملیات اجرایی کنار گذر 32 کیلومتری پاکدشت از سال 88 شروع شده و تکمیل آن تاکنون با وقفه های زیادی همراه بوده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: از بهمن ماه سال 94، اجرای این پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به کار فرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان سپرده شد که در حال حاضر نزدیک به 6/8 کیلومتر از مسیر توسط پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع)زیرسازی شده که با تامین و تخصیص اعتبار لازم، سرعت اجرای عملیات در باقیمانده مسیر نیز افزایش می یابد.
وی گفت: با اجرای این پروژه ترافیک شهری پاکدشت، شریف آباد ، خاتون آباد برای اتومبیل های عبوری استان سمنان، گرمسار دور زده شده و از آلودگی زیست محیطی به دلیل کاهش زمان سفر کاسته می شود.
قمی اظهار داشت: با احداث کنارگذر پاکدشت ، هزاران خودرو عبوری به شهرک های صنعتی عباس آباد، علی آباد و پایتخت که اقدام به حمل کالا و یا پرسنل ، کارمندان و کارگران می کنند دیگر لازم نیست که از میان شهر عبور کنند و این امر علاوه بر کاهش میزان ترافیک ، از بروز تصادفات متعدد جاده ای نیز می کاهد.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.