به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در جلسه تجلیل از دست اندرکاران هفته فرهنگی استان گفت: قزوین، ظرفیت های بسزایی در زمینه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و فراملی دارد که باید با توجه ویژه به این استعدادها قزوین را بیشتر در سطح کشور معرفی کرد.
زاهدی با بیان اینکه استان قزوین دارای ظرفیت های مختلف فرهنگی است، افزود: سابقه تمدنی و تنوع قومیتی قزوین را از استان های دیگر کشور متمایز ساخته است و باید بیشتر به این ظرفیت ها توجه کرد.
وی افزود:مهاجرت های صورت گرفته، تنوع فرهنگی و آیینی خاصی را برای قزوین به وجود آورده است که هرکدام از آنها می تواند جاذبه فرهنگی خاص خود را داشته باشد.
استاندار گفت: وجود شخصیت های بزرگ استان در طول تاریخ و وجود آیین های تاریخی به جاذبه های فرهنگی این شهر افزوده است که باید نهادهای فرهنگی برای معرفی این شخصیت ها و احیای این آیین های تاریخی اقدام کنند.
زاهدی با تاکید بر توجه ویژه به گردشگری گفت: در این حوزه می توان با سرمایه گذاری کمتری نسبت حوزه صنعتی و کشاورزی به اشتغال و درآمد پایدار دست یافت و باید به این ویژگی استان قزوین نیز بیشتر توجه کرد.
وی با اشاره به هفته فرهنگی قزوین گفت: برنامه های متنوع و خوبی در هفته فرهنگی قزوین برگزار شد که باید از مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی در این زمینه قدردانی کرد.
استاندار قزوین در خصوص برگزاری کنگره شهدا گفت: این کنگره به بهترین کیفیت و کمیت نسبت به سایر استان ها برگزار شد و ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های مختلف اجرایی به نمایش درآمد.
وی افزود: اگر توانمندی های فکری و مادی را در کنار یکدیگر قرار دهیم می توان کارهای بسیار بزرگی را در سطح استان انجام داد.
استاندار خاطرنشان کرد: طی ماه های اخیر فعالیت های خوب فرهنگی در شهر قزوین از جمله دوسالانه خوشنویسی، بزرگداشت ها و کنگره شهدا به بهترین نحو برگزار شد که باید از مسئولان آن تشکر کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.