به گزارش عصر دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی با اشاره به روند رو به رشد صادرات کالا از این استان، تاکید کرد: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی این استان در مدت یاد شده با 325.5 هزار تن وزن، بالغ بر 394 میلیون دلار بوده است.
وی، یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید را در سال حمایت از کالای ایرانی، حمایت از واحدهای تولیدی، رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و تولید دانست و یادآور شد: در همین راستا صادرات غیر نفتی استان می تواند گویای تاثیر سیاستگذاری های اقتصادی دولتمردان کشور باشد.
حبیبی در ادامه، ارزش کل واردات کالا به استان قزوین در 7 ماه نخست سال جاری را نیز با 107.2 هزار تن وزن، به میزان 388 میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: طی این مدت همچنین 193 واحد صادرکننده در استان شناسایی شد که بیشتر صادرات آنها نیز به کشورهای عراق و افغانستان بوده است.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، 10 قلم از کالاهای عمده صادراتی استان در 7 ماهه سال جاری به ارزش 164. میلیون دلار، یعنی شامل 55 درصد از میزان کل صادرات را شامل شده است.
این مسئول اقتصادی در پایان اضافه کرد: براساس گزارش دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، در 6 ماه نخست امسال ارزش کالاهای صادراتی استان از سایر گمرکات کشور 29 میلیون دلار بوده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.