مسعود بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بازرسی به شناسایی 539 نیروی غیرمجاز و صدور بالغ بر یک میلیارد و 470 میلیون ریال برگ جریمه منجر شد.
این مسئول ادامه داد: تاکنون 48 درصد از قبض های جریمه صادر شده برابر با 674 میلیون و 350 هزار ریال وصول شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین ادامه داد: در سال گذشته نیز چهار هزار و 480 مورد بازرسی مشترک و انفرادی از کارگاه های ساختمانی و مشاغل کشاورزی استان صورت گرفت که به شناسایی هزار و 146 نیروی کار غیرمجاز، معرفی 525 کارفرما به مراجع قضایی و صدور 501 برگ جریمه منجر شد.
بابایی افزود: طبق بازرسی های صورت گرفته در سال 96 حدود 2 میلیارد و 670 میلیون ریال برگ جریمه صادر شد که 61 درصد آن برابر با یک میلیارد و 625 میلیون ریال وصول شد.
وی با اشاره به تعداد بازرسان استان گفت: 22 بازرس در سطح استان وظیفه انجام بازرسی های ادواری از واحدهای مشمول قانون کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار به منظور پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان در خصوص مباحث مختلف ایمنی، تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول، بررسی مشاغل سخت و زیان آور، نظارت بر اشتغال اتباع خارجی، بررسی و صدور گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مسئولان ایمنی کارگاه ها را برعهده دارند.
این مسئول ادامه داد: فقط 158 کارگاه مشمول قانون کار در استان وجود دارد که باید طبق برنامه زمانبندی مورد بازرسی های ادواری قرار گرفته و نواقص حفاظت فنی و بهداشت کار به آنها ابلاغ شود.
بابایی ادامه داد: تعداد بازرسان کار استان با توجه به گستردگی وظایف و حوزه کاری بسیار اندک است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد صدور مجوزهای لازم برای استخدام و رفع مشکل کمبود پست های سازمانی در این دستگاه باشیم.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.