به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز شنبه در مراسم افتتاح طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال قزوین که در مهد کودک رویان برگزار شد، افزود: سازمان بهزیستی علاوه بر حمایت از معلولان، در موضوع پیشگیری از معلولیت ها نیز با وجود کمبود منابع اعتباری تلاش کرده با اجرای طرح های مختلف غربالگری از جمله در بینایی و شنوایی نسبت به کاهش آمار این گونه معلولیت ها اقدام کند.
وی در ادامه طرح پیشگیری از تنبلی چشم را از مهم ترین طرح های غربالگری بهزیستی دانست و یادآور شد: این طرح از یک ماه گذشته در مناطق روستایی و صعب العبوری مانند طارم سفلی و الموت در شهرستان های قزوین و تاکستان آغاز شده و از این هفته تا 2 ماه آینده نیز برای تمامی کودکان سه تا 6 سال ادامه خواهد داشت.
وارثی ادامه داد: این طرح در سه سطح، شامل غربالگری اولیه بینایی سنجی با چارت E، اپتومتریست و در نهایت ارجاع کودکان دارای مشکل به پزشک متخصص در 105 پایگاه اجرایی می شود.
به گفته وی، سال گذشته با اجرای این طرح، یک هزار و 399 کودک دارای مشکل بینایی در استان شناسایی شدند.
مدیرکل بهزیستی قزوین اضافه کرد: 75 درصد یادگیری فرد از طریق حس بینایی است که در صورت عدم شناسایی به موقع این معلولیت، فرد نابینا با مسایل و مشکلات زیادی در تحصیل، اشتغال، مسکن و ازدواج خود مواجه خواهد بود.
وارثی با اشاره به وجود چهار هزار نابینا در سطح استان قزوین، تصریح کرد: به منظور پوشش 100 درصدی کودکان سه تا 6 سال در این طرح و برای آگاه سازی و اطلاع رسانی تمام خانواده ها در حال برنامه ریزی با بسیج نیز هستیم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.