هادی درفشی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکید کرد: برای حفاظت از هویت تاریخی روستاها باید رعایت تمامی موارد عمرانی از جمله ساخت و سازها را کنیم و در مناطق مستعد گردشگری نیز اعتبارهای مناسبی را برای این امر اختصاص دهیم.
این مسئول به فعالیت بیش از 15 هزار مهندس در دفاتر فنی روستایی اشاره و یادآور شد: برای داشتن سازه هایی مقاوم نیازمند زیرساخت های لازم از جمله تاسیس دفاتر فنی روستایی زیر نظر این نهاد بودیم که خوشبختانه بخش اعظمی از ساخت و سازهای روستایی امروز با نظارت این دفاتر شکل می گیرد.

**پنج هزار واحد مسکونی به خانوارهای 2 معلول واگذار شده است
درفشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسکن معلولان در سطح کشور، اظهار داشت: تاکنون 11 هزار خانوار دارای 2 معلول فاقد مسکن در سطح کشور شناسایی شده اند که تاکنون برای پنج هزار نفر آنان مسکن تهیه شده است.
وی ادامه داد: سه سال پیش طرحی با همکاری این نهاد، بنیاد مستضعفان، حساب 100 امام و خیران مسکن ساز شکل گرفت تا براساس آن ضمن دریافت اطلاعات از بهزیستی، افراد معلول بدون مسکن مورد شناسایی قرار گرفتند.
این مسئول با بیان اینکه مسئولیت ساخت مسکن برای افراد معلول در روستاها با بنیاد مسکن و در شهرها نیز برعهده خیران مسکن ساز قرار گرفته، اضافه کرد: برای کمک به این قشر 180 میلیون ریال کمک بلاعوض برای معلولان ساکن روستا و 300 میلیون ریال نیز در شهرها تعیین شد.

**بنیاد مسکن مجری طرح هادی روستایی است
درفشی در ادامه اضافه کرد: این نهاد هم اکنون از 36 هزار روستای بالای 20 خانوار برای 17 هزار روستا طرح هادی تهیه کرده و این در حالی است که سالانه یک هزار 500 روستای کشور نیز در این طرح گنجانده می شود.
معاون پشتیبانی و امور استان های بنیاد مسکن کشور تاکید کرد: هم اکنون این نهاد ساخت 320 هزار واحد مسکونی را در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر برعهده دارد و این در حالی است که بنیاد عملیات احداث مسکن در بافت های فرسوده را نیز توسط شرکت های زیرمجموعه خود دنبال می کند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.