به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست بررسی امهال تسهیلات مربوط به حوادث غیرمترقبه در بخش کشاورزی افزود: این امهال شامل سرمازدگی، سیل و آنفلوانزای مرغی می شود.
این مسئول یادآور شد: خشکسالی شامل حوادث غیرمترقبه ای که امهال پرداخت بدهی تسهیلات به آنها اختصاص یافته نمی شود اما با توجه به کاهش بارندگی ها در استان تلاش می کنیم تا با انجام رایزنی با مسئولان کشوری این بخش را نیز به موارد امهال بیافزاییم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار داشت: در بخش امهال تسهیلات یاد شده باید ابهامات رفع شده و صدای واحدی شنیده شود به گونه ای که کشاورزان در بانک ها و دستگاه های اجرایی سرگردان نشوند.
حبیبی گفت: براساس تصویب نامه هیات وزیران، تسهیلات کشاورزان خسارت دیده تا ششم شهریور ماه سال جاری به مدت سه سال استمهال می شود و بانک های عامل موظفند ضمت بخشیدگی سود کارمزد و جرایم وام های سرسید شده، برای استمهال نیز اقدام کنند.
این مسئول اظهار داشت: بزودی کمیته ای سه جانبه متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری ها و بانک های عامل تشکیل می شوند تا فهرست متقاضیان استمهال تسهیلات یاد شده را بررسی نموده و موجب اجرای هرچه بهتر مصوبه هیات وزیران شوند.
کشاورزی استان قزوین امسال در بخش سرمازدگی حدود 20 هزار میلیارد ریال خسارت دید.
در میان حوادث، سرمازدگی در 15 سال اخیر بیشترین میزان خسارت را به بخش کشاورزی استان قزوین وارد کرده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.