جواد غنچه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 25 میلیارد و 792 میلیون ریال مربوط به بیمه دام، هفت میلیارد و 750 میلیون ریال مربوط به محصولات زراعی و سه میلیارد و 809 میلیون ریال مربوط به طیور بوده است.
وی گفت: همچنین در بخش دام 11 میلیارد و 875 میلیون ریال خسارت، طیور 22 میلیارد و 904 میلیون ریال و 314 میلیون و 34 میلیون ریال خسارت در سال زراعی 97 - 96 تایید شده است.
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: مجموع غرامت خسارت های وارده به بخش کشاورزی استان در سال 95 و 96 تسویه شد به این صورت که 80 درصد آن قبل و 20 درصد هفته گذشته به حساب کشاورزان واریز شده است.
غنچه ادامه داد: همچنین هفته گذشته 20 درصد خسارات وارده به محصولات باغی استان نیز واریز شد و کماکان 20 درصد غرامت باغات باقیمانده است.
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر میزان خسارات وارد شده با باغات بادام و زردآلود و محصولات زراعی گندم و کلزا در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: همچنین در خصوص خسارات وارده به محصول پسته از نیمه مهرماه آغاز می شود و همچنین اعتبار بیمه نامه باغات زرشک استان تا 20 آبان ماه است که بعد از آن ارزیابی نهایی میزان خسارات به باغات زرشک انجام خواهد شد.
غنچه اظهار داشت: بخش کشاورزی هر ساله با خسارات زیادی از جمله ریسک های اقلیمی و آب و هوایی، سرمازدگی، خشکسالی، سیل، تگرگ، توفان، تندباد، انواع بیماری های دامی و طیور و سایر رو به رو می شود.
وی با بیان اینکه 70 درصد بیمه گزاران بخش کشاورزی استان ثابت هستند، یادآور شد: همچین 30 درصد دیگر کارگزاران هر ساله کاهش یا تغییر می کنند.
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیمه باغات، در حال توسعه، بیمه دام نسبت به سال قبل روند نزولی داشته و بیمه زراعت نیز در حال کاهش است.
وی فراهم کردن بستر آرامش و امنیت خاطر را از جمله اهداف بیمه کشاورزی دانست و تاکید کرد: متولیان بخش کشاورزی باید بیش از گذشته در راستای فرهنگ سازی بیمه در این بخش تلاش کنند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.