به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر علیرضا خوانسازی افزود: کارشناسان بهداشت محیط با همکاری فرماندهی انتظامی پاسگاه و دادگاه عمومی کوهین، 2 هزار کیلوگرم شیره انگور تقلبی که با مواد اولیه نامناسب در یکی از کارگاه های جاده قزوین - رشت تهیه شده بود کشف و نمونه توقیف شده برای رسیدگی نهایی و صدور حکم قطعی به مراجع قضایی ارسال شد.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر براساس بررسی های به عمل آمده از شیره های محلی موجود در بازار مشاهده شده درصدی از شیره های موجود، تقلبی و از ضایعات نبات ریزی ها و ضایعات خرما تهیه می شود.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین نیز در این رابطه از مردم خواست تا از خرید و مصرف شیره های تقلبی که از قند سوخته، خرمای فاسد و کرم زده تولید و با قیمت بسیار پایین و نامتعارف در بازار عرضه می شود، خودداری کنند.
محمد تقی سلیمانی ادامه داد: شهروندان این نوع محصولات را از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و در صورت مشاهده عرضه آن به صورت غیربهداشتی مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهند.
این کارشناس اظهار داشت: در اقدامی دیگر، پس از بازرسی از یک اغذیه فروشی در سطح شهر قزوین 500 عدد شیشه آب میوه غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.
به گفته سلیمانی، مشخص شد با توجه به اتمام تاریخ انقضای این آب میوه ها، متصدی اغذیه فروشی مشخصات ماده 11 آب میوه ها را پاک و عرضه کرده که مراتب پس از صورتجلسه، در محل معدوم شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.