به گزارش ایرنا، مرتضی غرقی شامگاه یکشنبه در اولین نشست فرهنگی جنگ رسانه ها که با عنوان 'دفاع همچنان باقی است' با حضور جمعی از خبرنگاران استان قزوین برگزار شد، افزود: رسانه ها و فضای مجازی ابزارهای دشمن برای حلمه به اعتقادات ملت ها هستند..
وی اظهار داش : دشمن به دنبال این است که هویت و شجاعت را از جوانان ایرانی بگیرد و در میدان نبرد آنها را به زمین بزند چرا که آنها بر این آگاهی دارند که جمهوری اسلامی ایران جوانانی را تربیت می کند که هدفشان ارتقا و پیشرفت کشور و پیشبرد ارزش هاست.
غرقی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جنگ نرم کشورمان را هدف قرار داده اند، اظهار داشت: در جنگ سخت اتاق جنگ وجود داشت ولی در جنگ نرم کانون های فکری ، فرهنگی و اقتصادی کشور ما را آنالیز می کنند.
وی تصریح کرد: دشمنان ما در جنگ سخت افسران و فرماندهان نظامی را مورد هدف قرار می دادند ولی در در جنگ نرم جوانان، دانشمندان و اصحاب رسانه مورد هدف واقع می شوند.
غرقی تاکید کرد: در این شرایط وظیفه ما خبرنگاران و اصحاب قلم بسیار سنگین است و باید جزو اولین کسانی باشیم که راه صحیح را به مردم نشان داده و مسئولان را با ارایه راهکارهای مناسب کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید دارای سواد رسانه ای بالا باشند،افزود: اصحاب رسانه باید خود را به علم و فناوری روز مجهز کرده و چشم بینا و گوش شنوای ملت ایران باشند.
غرقی با بیان اینکه خبرنگاران باید به دنبال منافع ملی باشند، افزود: رسانه ها باید به دور از جریانات فکری حاکم برکشور مسایل را دقیق رصد کرده و چشم بیدار ملت باشند در غیر این صورت اعتبار خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: یکی از ضعف های فعالان عرصه رسانه در کشور ضعف در حوزه سواد است و این باعث شده که در عرصه جنگ روانی منفعل و ضعیف باشیم و در این جنگ از غرب عقب بیافتیم و امکانات و آدم های تربیت شده آنها را نداشته باشیم ولی دنیای غرب در این خصوص بسیار قوی عمل می کند.
غرقی به راهبردهای مهم مقابله با جنگ نرم دشمن نیز اشاره کرد و گفت: با سواد بودن اهالی رسانه ، هویت سازی و اعتماد سازی از جمله این راهبردهاست.
وی تصریح کرد: یکی از راههای مقابله با جنگ نرم دشمن این است که بتوانیم بدل هایی که آنها به ما می زنند را ما به آنها بزنیم.
مسئول بسیج رسانه استان قزوین نیز در ادامه گفت: یکی از مهمترین رسالت خبرنگاران ایجاد اعتماد سازی و اتحاد در بین مردم و تبیین توطئه های دشمن برای مردم است.
محمد کشاورز افزود: رسانه های داخلی باید به خوبی موضوعات و مسایل کشور را برای مردم بازگو کرده و نقاط قوت کشور را برای مردم به خوبی تبیین نموده و اجازه فرصت به رسانه های غربی علیه ایران را ندهند.
وی با بیان اینکه مقابله با جنگ نرم دشمن هوشیاری بسیاری را می طلبد، اظهار داشت: اهالی رسانه باید نقش خود را در مقابله علیه دشمن در عرصه های فرهنگی و اقتصادی به خوبی ایفا کنند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.