به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز یکشنبه در آیین ویژه بازگشایی مدارس در مدرسه بنت الهدی (ع) تکاب افزود: برقراری عدالت آموزشی در کشور، توسعه سطح آموزش همگانی و بهره مند شدن آحاد مردم از خدمات آموزش و پرورش از بزرگترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب سرانه آموزشی در این شهرستان بیان کرد: آموزش و پرورش باید زمینه رفع کمبودها و نواقص مربوط به عرصه تعلیم و تربیت از جمله توسعه فضاهای آموزشی و افزایش معلمان در مدارس روستایی را فراهم کند.
امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با اشاره به تقارن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: پیشرفت های علمی و آموزشی کشور به برکت خون شهدا و در سایه جانفشانی رزمندگان اسلام در برقراری امنیت حاصل شده است.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: امروز نوع و شیوه جنگ دشمنان علیه ملت ایران متفاوت تر شده و استکبار جهانی، جنگ اعتقادی و فرهنگی را با ایران اسلامی در پیش گرفته است؛ جنگی که دانش آموزان و معلمان در پیشانی آن قرار دارند.
وی بیان کرد: فعالان عرصه تعلیم و تربیت و دانش آموزان و معلمان باید در فضای نبرد فرهنگی، دغدغه صیانت از دین و پاسداری از فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را همواره داشته باشند.
امام جمعه تکاب با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و شهادت جمعی از هموطنان بی گناه گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر شهادت فرزندان این مرز و بوم که قربانیان واقعی تروریسم هستند، ناجوانمردانه سکوت می کنند اما برای کوچکترین تلفات تروریست ها در مناطق دیگر با تبلیغات گسترده کمپین های مختلفی راه می اندازند.
مدیر آموزش و پرورش تکاب نیز در این آیین گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 13 هزار و 700 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان از امروز راهی مدرسه شدند که یکهزار و 347 نفر از آنها دانش آموزان کلاس اولی هستند.
یحیی علی پناه افزود: 13 هزار و 484 نفر از این تعداد دانش آموز در مدارس دولتی و 244 دانش آموز نیز در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس، 174 واحد آموزشی در مناطق شهری و روستایی فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: یکهزار و 50 معلم کار تدریس دانش آموزان را در این تعداد مدرسه بر عهده دارند.
در مراسم ویژه بازگشایی مدارس در مدرسه بنت الهدی (ع) و همزمان با سراسر کشور زنگ مهر توسط فرماندار تکاب نواخته شد.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.