فاطمه خمسه بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر استاندار از بخش اسفرورین شهرستان تاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق توسعه کشمش ظرفیتی برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول به شمار می رود.
وی در خصوص روش کار و فعالیت این صندوق از جمله در زمینه قیمت گذاری و فروش، گفت: این صندوق با حمایت دولت تشکیل شده تا تولیدکنندگان کشمش با تسهیل بیشتری به فروش محصول خود بپردازند.
خمسه اظهار داشت: یارانه تعیین شده دولت برای تولیدکنندگان کشمش به حساب این صندوق واریز می شود و فعالان این بخش از طریق سرمایه گذاری در آن از تسهیلات و مزایای در نظر گرفته شده استفاده می کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 49 درصد سهام این صندوق متعلق به دولت و 51 درصد آن نیز مربوط به باغداران و تولیدکنندگان کشمش است.
خمسه با اشاره به فعالیت این صندوق از سال گذشته، اظهار داشت: ساماندهی باغ های این محصول در شهرستان تاکستان از جمله در اسفرورین با هدف افزایش تولید و ارتقای بهره وری از دیگر اهداف تشکیل این صندوق به شمار می رود.
وی اظهار داشت: از باغداران و تولیدکنندگان انتظار داریم به این صندوق اعتماد کرده و با صبر و حوصله لازم زمینه بهره برداری بهتر از این ظرفیت را فراهم کنند.
استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش در کشور را به خود اختصاص داده است.
9905*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.